میتبال بوقلمون نوعی کوفته است که با استفاده از گوشت بوقلمون تهیه میشه، گوشت بوقلمون دارای مواد مغذی و معدنی است و امگا 3 بالایی دارد. این غذای محبوب اروپایی شبیه کله گنجشکی خودمونه و میشه اون رو با استفاده از گوشت گاو هم درست کرد. بهتره برای پخت این غذا از مواد و سبزیجات تازه استفاده کنید تا بهترین طعم را داشته باشید، اما چنان چه سبزی تازه در اختیار نداشتید می تونید از سبزی های خشک هم استفاده کنید.

علاوه بر میتبال، با استفاده از گوشت بوقلمون می تونید غذاهای متنوعی مثل سوپ بوقلمون، کوفته بوقلمون و کدو سبز ، برگر بوقلمون و ... درست کنید و این گوشت مغذی رو وارد برنامه غذایی خودتون بکنید.

 میتبال بوقلمون رو میتونید به دو روش تهیه کنید که شما میتونید با خواندن این مطلب پخت این غذا را یاد بگیرید، سپس آن را در منزل به راحتی تهیه کنید و از مزه فوق العاده آن لذت ببرید.

طرز تهیه میتبال بوقلمون

 آماده سازی توپک های گوشتی

خرده های نان را در مخلوط کن بریزید و یک قاشق یک قاشق به آن شیر اضافه کنید تا شیر کاملا به خورد نان برود و خرده های نان مرطوب شوند( به جای استفاده از مخلوط کن میتوانید شیر و خرده های نان را ترکیب کنید و پنج دقیقه استراحت دهید).

به مخلوط خرده نان و شیر گوشت بوقلمون چرخ شده بیافزایید، سپس تخم مرغ، پیاز، سیر، ریحان، جعفری،پونه کوهی و پنیر پارمزان را اضافه کنید؛ در ادامه به مخلوط نمک و فلفل نیز بیافزایید.مایع گوشتی را با دست به آرامی ورز دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. دست هایتان را چرب کنید و کوفته هایی به اندازه گردو درست کنید(حدود 38 گرم). بدین ترتیب توپک های گوشتی برای تهیه میتبال بوقلمون آماده می شوند.

طرز تهیه میتبال بوقلمون در فر

دو سینی فر نچسب را با استفاده از روغن زیتون چرب کنید. روی هر کدام از سینی ها حدود 20 عدد میتبال بوقلمون را با فاصله مناسب از هم بچینید. و در طبقه وسط فر قرار دهید و حدود 20 دقیقه زمان دهید تا بپزند و زیر آن ها قهوه ای شود، سپس با استفاده از کاردک آن ها را زیر و  رو کنید تا آن طرف میتبال ها هم برشته شوند.

سس مارینارای گرم را بر روی میتبال های بوقلمون بریزید و سرو کنید. در صورت تمایل و برای لطیف تر شدن کوفته ها میتوانید آن ها را حدود بیست دقیقه در سس با حرارت ملایم بپزید.

طرز تهیه میتبال بر روی اجاق گاز

برای تفت دادن میتبال های بوقلمون 3/4 پیمانه روغن را در یک تابه نچسب 12 اینچی بریزید و روی حرارت متوسط گرم کنید. میتبال ها را با فاصله های مناسب در تابه بچینید. در صورت نیاز از چند تابه استفاده کنید تا زیاد نزدیک به هم چیده نشوند. میتبال ها را حدود 4 الی 6 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا طلایی شوند، سپس آن ها را زیر و رو کنید تا آنطرف کوفته ها نیز پخته شوند. آن ها را بر روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن میتبال ها گرفته شود.

میتبال های بوقلمون را به یک قابلمه بزرگ منتقل کنید و در سس مارینارای گرم غوطه ور کنید. درب قابلمه را بگذارید و حدود 15 تا 20 دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار دهید و گهگاهی آن ها را زیر و رو کنید.

 

میتبال بوقلمون با سس مارینارا

نکات کلیدی برای تهیه میتبال بوقلمون

- میتوانید از خرده نان های بیاتی که در منزل دارید استفاده کنید.

- میتوانید این غذا را با استفاده از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله تهیه کنید.

- میتوانید به جای سینی فر از ورق های آلومینیم استفاده کنید، اما در این شرایط میتبال بوقلمون سریع تر قهوه ای می شود.

- این دستور از وبسایت cooking classy ترجمه شده است.