حلوا یکی از دسرهای سنتی ایرانیه که طعم فوق العاده خوشمزه ای داره. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، حلوا مختص مراسم عزا نیست و می توان آن را به عنوان یه دسر خوشمزه در مهمانی ها نیز سرو کرد. روش های زیادی برای سرو و تزیین حلوا وجود داره. خیلی ها حلوا را در دیس سرو کرده و اون رو با چاقو و یا سیخ تزیین می کنن. یکی از بهترین، به صرفه ترین و شیک ترین روش های سرو حلوا، ریختن اون در نان تارته. امروزه مدل های مختلف نان تارت آماده در شکل های متنوع و طعم های متفاوت وجود داره. استفاده از نان تارت مختص تارت و شیرینی نیست و میشه در موارد بسیار زیادی از اون استفاده کرد. در این مطلب طرز تهیه تارت حلوا رو بهتون معرفی می کنیم و می گیم که چطور میشه داخل این نان های خاص رو با حلوا پر کرد. مهمترین نکته در طرز تهیه تارت حلوا اینه که باید غلظت مناسب برای فرم گرفتن داخل نان تارت رو داشته باشه. اگه حلوا بیش از حد شل باشه، با ماسوره فرم نمی گیره و ظاهر قشنگی داخل نان تارت نداره. در ادامه طرز تهیه مناسب ترین حلوا مخصوص ریختن و فرم دادن در نان تارت رو بهتون آموزش می دیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشد.

  تزیین حلوا  

تارت حلوا

 

۱- برای درست کردن حلوا ابتدا شربت آن را آماده کنید. شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس زعفران ساییده شده و گلاب را به آن اضافه کنید و پس از ۱ دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش کنید.

۲- روغن را به همراه کره داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا گرم شوند. سپس آرد را کم کم داخل آن ها الک کرده و مدام تفت دهید تا رنگ آن تیره شود.

۳- آرد تفت داده شده را از روی حرارت بردارید و کمی شکر و هل ساییده شده به آن اضافه کنید.

۴- شربت حلوا را که از قبل آماده کرده اید داخل حلوا بریزید و آن را خوب هم بزنید. حلوا را روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا زمانی که حلوا به دیواره های قابلمه نچسبد و منسجم شود.

۵- با تکان دادن قابلمه، اجازه دهید حلوا روغن بیندازد و براق شود.

۶- زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید حلوا خنک شود.

۷- نان های تارت آماده در شکل مورد نظرتان را آماده بچینید.

۸- حلوا را داخل قیف که ماسوره ی مورد نظر خود را به آن وصل کرده اید (مثلا ماسوره ی شکوفه) بریزید.

۹- قیف را در دست بگیرید و با کف دست آرام به آن فشار وارد کرده و حلوا را با حرکت دست داخل نان تارت بریزید.

۱۰- روی تارت حلوا را با مروارید خوراکی، پودر نارگیل، مغز پسته یا هر خوراکی دیگری که مایل هستید تزیین کره، آن ها را داخل سینی بچینید و سرو کنید.

  حلوا با نان تارت  

نکات کلیدی تارت حلوا

- روغن جامد یا مارگارین رو اصلا جایگزین کره نکنید چون طعم حلوا کاملا تغییر می کند.

- حلوا هنگام تفت دادن مدام باید هم زده شود در غیر این صورت ممکن است بسوزد.

- پیش از پر کردن نان تارت با حلوا، اجازه دهید حلوا کمی سرد شود تا نان را نرم نکند و به خوبی فرم بگیرد.

- تیره با روشن بودن حلوا به سلیقه ی شما بستگی دارد. به همان نسبت می توانید آرد را کمتر یا بیشتر تفت دهید.

  تارت حلوا  

 - تصاویر از : Vanilicake ، forough__amiri ، sadatcake70 ، deserkade_t.a