اگر کباب برگ را به کباب کوبیده ترجیح میدهید احتمالاً کباب برگ تابه ای را هم بیشتر از کباب تابه ای با گوشت چرخکرده دوست خواهید داشت. کباب برگ تابه ای یا کباب برگ دیگی از قطعات باریک گوشت گوسفند تهیه میشود که بعد از کمی سرخ شدن در تابه در سسی از سرکه، آبمیوه و پیاز داغ خوابانده میشوند. میوه های ترش مثل انار طعم خوبی به این کباب میدهند. اما اگر طعم میوه را در غذا دوست ندارید میتوانید به جای آبمیوه از آب (و در صورت تمایل کمی آبلیمو استفاده کنید). کباب برگ تابه ای را همراه با پلو یا نان و سبزیجات تازه سرو کنید.

کباب دیگی

طرز تهیه کباب برگ تابه ای ( کباب دیگی ):

گوشت را به نوارهای باریکی برش بزنید و روی آنها نمک و فلفل بپاشید و 30 دقیقه کناری استراحت دهید.

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. گوشت ها را داخل ماهیتابه بگذارید و پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. سپس گوشت را به تکه های متوسط خرد کنید و داخل کاسه ای بریزید و کنار بگذارید.

کباب دیگی

کره را داخل ماهیتابه بریزید ( همان ماهیتابه ای که گوشت را سرخ کرده اید ) ، پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود ( پیشنهاد میشود پیاز را به صورت حلقه ای و باریک خرد کنید ). سپس جعفری خرد شده ، آب میوه و سرکه را اضافه کنید.

هم بزنید تا سس شروع به جوشیدن کند. سپس گوشت های تفت خورده و خرد شده را اضافه کنید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب غذا کشیده شود. سپس کباب دیگی را داخل ظرف بریزید و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

نکته ها : روشی که گفته شد روش سنتی کباب دیگی است و در روش مدرن تر میتوانید سس را جداگانه آماده کنید و تکه های گوشت را همراه با سس سرو کنید ، میتوانید از گوشت راسته گوساله هم استفاده کنید.