موس عسل با ماست و هلو

اگر دنبال یک دسر جدید تابستانی هستید می‌توانید موس عسل با ماست و هلو را امتحان کنید. خود موس با خامه، ماست، عسل، زرده تخم مرغ و کمی ژلاتین تهیه می‌شود به همین علت هم کمی حالت ژله‌ای دارد. روی موس با هلوی تازه اسلایس شده پوشانده می‌شود و به این ترتیب دسر شما یک طعم میوه‌ای عالی پیدا می‌کند. موس عسل با ماست و هلو را می‌توانید در قالب فلزی یا سرامیکی تهیه کنید و بعد در بشقابی برگردانید یا این که از ابتدا آن را در ظرف دسر شیشه‌ای بریزید و با همان سرو کنید. برای تهیه موس عسل با ماست و هلو از هلوهای شیرین استفاده کنید که داخل آنها سفیدرنگ است.

موس عسل با ماست و هلو

طرز تهیه: پودر ژلاتین را همراه با آب ولرم داخل یک قابلمه کوچک بریزید و بگذارید ۵ دقیقه خیس بخورد تا نرم شود. خامه را در کاسه‌ای بریزید و آنقدر با همزن بزنید تا فرم بگیرد. زرده‌های تخم مرغ را جدا کنید و در کاسه دیگری بریزید. ماست چکیده و عسل برتر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. حال خامه فرم گرفته را روی مخلوط ماست چکیده بریزید و زیر و رو کنید.

موس عسل با ماست و هلو

قابلمه ژلاتین را ۱-۲ دقیقه روی شعله قرار دهید تا گرم شود (اما نجوشد). سفیده تخم‌مرغ‌ها را خوب با همزن بزنید تا به فرم خامه درآید. سپس آن را روی مخلوط ماست چکیده بریزید و فقط در حدی هم بزنید که با هم مخلوط شوند. وانیل را به همراه یک قاشق از مخلوط ماست با ژلاتین مخلوط کنید و سپس آن را روی بقیه مواد بریزید و زیر و رو کنید.

موس آماده شده را داخل ۶ قالب سرامیکی یا فلزی بریزید و رویشان را با سلفون بپوشانید. قالب‌ها را در یخچال قرار دهید تا موس خودش را بگیرد (حدود ۴ ساعت). برای سرو، دور تا دور موس را با چاقو از قالب جدا کنید. قالب را ۵-۱۰ ثانیه در آب جوش فرو ببرید. سپس آن را در یک بشقاب برگردانید. البته می‌توانید از ابتدا موس را در جام یا ظرف دسر بریزید و با همان ظرف هم سرو نمایید. روی موس عسل با ماست را با اسلایس‌های هلو بپوشانید و بلافاصله آن را سرو کنید.

موس عسل با ماست و هلو