مافین موزی

مافین موزی می‌تواند یک صبحانه عالی همراه با شیر باشد یا یک عصرانه دلپذیر باشد و همراه با چای یا قهوه سرو شود. برای تهیه مافین موزی نیازی به تخم مرغ نیست. روند تهیه آن هم بسیار ساده است. فقط مواد خیس و خشک جداگانه با هم مخلوط می‌شوند و بعد با هم میکس شده و داخل قالب مافین قرار می‌گیرند. مافین موزی را می‌توانید با تنقلات مختلف مثل شکلات چیپسی، کشمش، مغز گردو، بادام یا پسته بپوشانید. به این ترتیب مافین شما جلوه زیباتر و طعم بیشتری پیدا می‌کند.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و حداقل ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود. داخل یک قالب مافین ۱۲ تایی کپسول کاغذی بچینید و آن را کنار بگذارید. دو عدد موز بزرگ یا سه عدد موز کوچک رسیده را با گوشتکوب، پوره ساز یا با پشت چنگال خوب له کنید و سپس آن را همراه با ۱/۳ لیوان آب و شکر داخل کاسه بزرگی بریزید و با هم میکس کنید. کره ذوب شده یا روغن، وانیل و آبلیمو را هم اضافه کنید و خوب با همزن هم بزنید.

مافین موزی

سپس آرد، نمک، جوش شیرین و دارچین را با هم الک کنید و در کاسه دیگری بریزید. نصف این مخلوط را روی مواد مایع مجدداً الک کنید و به آرامی هم بزنید. سپس باقیمانده آرد را هم به همین ترتیب اضافه و مخلوط کنید. از هم زدن بیش از حد خودداری کنید. این باعث می‌شود مافین بعد از پخت پف نکند و سفت شود.

مافین موزی

مایه را با یک ملاقه داخل قالب‌های آماده شده تقسیم کنید (جا برای پف کردن بگذارید). حالا شکلات چیپسی، گردو یا کشمش را روی مافین‌ها بچینید. قالب را ۱۸-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. زمان پخت دقیق بسته به فر شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

مافین موزی

وقتی مافین‌ها پخته شدند داخل آنها خلال دندان فرو کنید تا از پخته بودنشان اطمینان حاصل کنید. بگذارید مافین موزی بدون تخم مرغ خنک شود سپس آن را با شیر یا چای سرو کنید.

مافین موزی