شارلوت بادمجان بدون شک جای خودش را در دل هر کسی که بادمجان و قارچ را دوست داشته باشد باز می‌کند. این خوراک جذاب رویه‌ای از بادمجان پخته شده در فر دارد و مغزش از مخلوط خوشمزه‌ای پر شده که ماده اصلی آن قارچ است: قارچ سرخ شده با پیاز داغ، رب و گوجه، ادویه‌های مختلف و البته مقداری پنیر. شارلوت بادمجان را می‌توانید با سیب زمینی آب‌پز یا پوره سیب زمینی سرو کنید و به شکل‌های مختلفی تزیین کنید. اگر دنبال روش جدیدی برای پخت و سرو بادمجان هستید، شارلوت بادمجان را از دست ندهید.

طرز تهیه شارلوت بادمجان

فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. در این مدت، کلاه بادمجان‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به صورت ورقه‌های گرد به ضخامت کمتر از ۱ سانت برش بزنید. سپس آنها را در یک سینی فر بچینید و رویشان خوب روغن زیتون بمالید. سینی را در فر گرم شده قرار دهید تا زمانی که بادمجان‌ها نرم شوند و شروع به قهوه‌ای شدن کنند.

پیاز را نگینی و قارچ‌ها را خرد کنید. مقداری روغن زیتون داخل تابه بریزید و بگذارید داغ شود. پیاز را داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا نرم شود. سپس قارچ و گوجه خرد شده را به آن اضافه کنید.

روی قارچ خشک کمی آب جوش بریزید و بگذارید نرم شود. سپس آن را همراه آبش به تابه اضافه کنید. رب گوجه خانگی و سبزی خشک را نیزبه مواد اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را خوب با نمک، فلفل و آویشن طعم‌دار کنید. حال بگذارید تا آب کامل جذب شود.

برای تهیه شارلوت بادمجان از ۴ کاسه پودینگ سرامیکی یا یک قالب مافین ۶ عددی استفاده کنید. داخل قالب‌ها فویل آلومینیومی بکشید. کف و دیواره‌ها را با ورقه‌های بادمجان بپوشانید (بگذارید چند ورقه برای روی آنها باقی بماند). مخلوط قارچ را داخل قالب‌ها بریزید طوری که حدود ۲/۳ از آن‌ها را پر کند. سپس روی هر کدام دو سه برگ ریحان قرار دهید. بعد از آن روی هر کدام مقداری پنیر موزورلای رنده شده بریزید. روی شارلوت‌ها را با ورقه‌های بادمجان باقیمانده بپوشانید و آنها را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد بپزید.

شارلوت بادمجان را از قالب خارج کنید و با پوره سیب زمینی یا سیب‌زمینی آب‌پز و سالاد دلخواه خود سرو کنید. اگر از پوره سیب زمینی استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را هم در کاسه‌های مشابه قالب بزنید و برای زیبایی بیشتر کنار هر شارلوت یکی از آنها را قرار دهید.

شارلوت بادمجان