قطعا همه ما در روزهای گرم تابستان چیزی به جز یه بستنی سرد نمی خوایم. چه بهتر که امسال اون بستنی، بستنی انبه خونگی باشه. تمام آنچه که شما نیاز دارید تنها 3 ماده اولیه و صرف 20 دقیقه زمان هست. بعدش اجازه بدید فریزرتون مابقی کارها رو انجام بده! این بستنی خانگی آسان بسیار خامه ای و شیرینه. به علاوه طعم خوشمزه ای از انبه هم داره. چیزهایی که باعث میشه شما بخواید بیشتر و بیشتر بخورید.

طرز تهیه اسموتی انبه براتون قبلا گفته شده اما مطمئنا بستنیش یه چیز دیگه است! شاید شما به دنبال درست کردن بستنی های نام آشنایی مثل بستنی چوبی، بستنی سنتی یا بستنی کاکائویی باشید. اما شک نکنید از یاد گرفتن و تهیه بستنی انبه هم ضرر نمی کنید. برای دستور تهیه این بستنی فاقد گلوتن، حتی نیازی به استفاده از بستنی ساز یا غذاساز ندارید! تمام آنچه می خواهید یک کاسه و مخلوط کن است. یک دستور ساده با کمترین کثیف کاری و حداقل افزودنی ها می تونه راز یک آشپز موفق باشه.

 

طرز تهیه بستنی انبه

 

مرحله اول: پوره انبه را آماده کنید.

پوست انبه ها را بگیرید. مراقب باشید که هیچ پوستی روی انبه باقی نماند. هسته آن را جدا کرده و پالپ های انبه را داخل میکسر بریزید. مخلوط کن را روشن کنید تا انبه کاملا پوره شود. نیاز به افزودن آب به هیچ عنوان ندارید. در ادامه شکر را نیز به انبه اضافه کنید. آن قدر این دو ماده را بزنید تا شکر کاملا در پوره انبه حل شود.

 

مرحله دوم: مایع بستنی انبه را آماده کنید. 

خامه قنادی یا خامه پر چرب را در یک کاسه بریزید. با استفاده از همزن دستی یا برقی بزنید تا حالت گرفته و پوک شود. در زدن خامه زیاده روی نکنید. زیرا به شکل کره ای درآمده و کیفیت بستنی پایین می آید. اگر همزن برقی ندارید می توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید. در نهایت پوره انبه را نیز به خامه بیفزایید. آنها را یک یا دو دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مایع بستنی انبه را مزه کنید. چنان چه احساس کردید شیرینی اش کم است، یک مقدار دیگر شکر اضافه کنید. میزان شیرینی این بستنی بستگی به ذائقه شما دارد.

 

مرحله سوم: مایع بستنی را در فریزر قرار دهید. 

در آخرین مرحله بستنی را برای انجماد در فریزر قرار دهید. حتما بستنی را در یک ظرف درب دار ریخته و درب آن را محکم ببندید. بستنی بایدحدود 5 تا 6 ساعت در فریزر باشد تا ببندد. چنان چه بعد از این زمان حس کردید شل است مجدد آن را در فریزر قرار دهید. تا جایی که سفت شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم بستنی انبه را از فریزر خارج کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا بستنی کمی نرم شود. سپس آن را سرو کرده و از خوردنش لذت ببرید.

  مراحل تهیه بستنی انبه، از ابتدا تا انتها  

نکات کلیدی برای تهیه بستنی انبه

- می توانید از کنسرو پوره انبه نیز در تهیه بستنی استفاده کنید.

- انبه های شیرین و رسیده برای تهیه این بستنی مناسب هستند.

-  می توانید قبل از افزودن پوره به خامه، مقداری خلال پسته، بادام، هل یا زعفران نیز به آن اضافه کنید. این مواد عطر و طعم بستنی را دو چندان می کنند.

  بستنی انبه با پسته  

- بعد از ترکیب همه مواد خیلی مایع بستنی انبه را هم نزنید. همین که پوره و خامه مخلوط شدند همزن را خاموش کنید.

- در صورت استفاده از خامه قنادی شیرین میتوانید شکر را کاهش دهید یا حذف کنید.

- حتما پیش از انجماد، شکر بستنی را تست کنید.