شنیسل مرغ غذایی فوری و خوشمزه است که خیلی راحت تهیه می‌شود. فقط باید مرغ نازک شود و در آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری غلتانده و در آخر هم سرخ شود. البته تهیه غذاهای ساده‌ای مثل شنیسل مرغ هم نکات ریزی دارد که با رعایت آنها مرغ ترد‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود. شنیسل مرغ با سالاد کلم ترکیب جالبی است که حتماً باید آن را امتحان کنید. طعم سس این سالاد را می‌توانید با تغییر مقدار مواد آن به سلیقه خود تنظیم کنید.

طرز تهیه شنیسل مرغ با سالاد کلم

ابتدا، برای تهیه شنیسل، سینه‌های مرغ را به صورت طولی به ۲-۳ قسمت باریک تقسیم کنید. سپس آنها را بین نایلون یا سلفون قرار دهید و با وردنه روی آنها بکشید تا نازک شوند (ضخامت حدود ۱ سانت). آرد، تخم مرغ و پودر سوخاری را در سه بشقاب عمیق جدا از هم بریزید. شوید خرد شده را به پودر سوخاری اضافه کنید و با آن مخلوط نمایید.

برای آماده کردن شنیسل‌ها، یکی از تکه‌های مرغ را بردارید و اول در آرد بغلتانید. کمی آن را تکان بدهید تا آرد اضافی جدا شود و فقط یک لایه نازک از آرد روی مرغ باقی بماند. سپس آن را در تخم مرغ فر ببرید. بگذارید تخم مرغ اضافه چکه کند و بعد مرغ را در مخلوط پودر سوخاری با شوید بغلتانید. این کار را برای همه تکه‌های مرغ تکرار کنید.

شنیسل مرغ با سالاد کلم

تابه‌ای را روی شعله قرار دهید. مقداری روغن زیتون برتر و یک قاشق کره داخل آن بریزید و صبر کنید تا داغ شود. وقتی کره ذوب و تابه داغ شد، شعله را کمی کم کنید. شنیسل‌ها را داخل تابه بچینید و دو طرف آنها را سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. شنیسل‌های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای بچینید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

برای تهیه سالاد کلم، کلم قرمز، سیب و کرفس را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با شوید خرد شده در کاسه‌ای بریزید و مخلو ط کنید. مواد لازم برای سس یعنی، مایونز، سرکه، روغن زیتون، عسل، نمک و فلفل را در ظرف شیشه‌ای در دار بریزید. در ظرف را ببندید و آن را تکان دهید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. سس را روی مخلوط کلم بریزید و هم بزنید. قبل از ریختن سس سالاد حتماً آن را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک، فلفل یا سرکه اضافه کنید.

شنیسل مرغ با سالاد کلم

شنیسل مرغ با سالاد کلم را همراه با لیمو ترش تازه سرو کنید.

شنیسل مرغ با سالاد کلم