ساندویچ پنیر برشته (grilled cheese sandwich) سال هاست جز غذاهای مورد علاقه مردم آمریکا به شمار میره. حالا میشه گفت ساندویچ نان سیر و پنیر برشته یک لول بالاتر از این ساندویچ محبوب آمریکایی هاست. پس قطعا باید خوشمزه تر باشه. مطمئنم شما هم مثل من هر غذایی که داخلش پنیر پیتزا باشه رو خیلی دوست دارید. چون این خوراکی ساده طعم عجیبی به غذاها میده. از عطر و طعم سیر و جعفری هم نگم که آدمو مست می کنه! این مقدار مواد اولیه برای 4 ساندویچ کافیه. ولی شما می تونید به تناسب جمعیت مقدار اون رو کم یا زیاد کنید.

ساندویچ نان سیر با پنیر برشته رو می تونید با سس پیتزا یا سس مارینارا سرو کنید. همچنین این ساندویچ در کنار سوپ گوجه فرنگی یا سالاد فصل می تونه یه نهار یا شام افسانه ای برای شما و عزیزانتون باشه! میگید نه؟! پس امتحان کنید. برای تهیه این ساندویچ می تونید از یک ماهیتابه تفلون یا دستگاه ساندویج ساز استفاده کنید.

 

طرز تهیه ساندویچ نان سیر و پنیر برشته 

 

مرحله اول: آماده سازی نان سیر

  مواد اولیه برای تهیه ساندویچ نان سیر با پنیر برشته  

مواد لازم را آماده کنید. سیر را رنده و جعفری را نیز خرد کنید. کره نرم شده، جعفری و سیر رنده شده را با هم مخلوط کنید. هر چقدر سیر و جعفری ریزتر باشند بهتر است. سپس این مواد را روی هر دو طرف نان تست به خوبی پخش کنید. می توانید از یک چاقو یا پالت برای انجام این کار کمک بگیرید. سعی کنید این مواد به صورت یکنواخت روی نان پخش شود. این کار را برای نان بالای ساندویچ نیز انجام دهید.

  آماده کردن نان تست برای ساندویچ  

مرحله دوم: آماده کردن ساندویچ نان سیر و پنیر برشته 

 

حالا نوبت می رسد به مرحله اصلی کار، یعنی درست کردن ساندویچ نان سیر و پنیر برشته. یک ماهیتابه نچسب بزرگ یا سینی گریل را روی حرارت متوسط قرار دهید. نان های کره ای را در ماهیتابه بگذارید. آنها را 2 تا 3 دقیقه گریل کنید. در واقع تا زمانی که هر دو طرف نان تست قهوه ای شود باید آن را حرارت دهید. نان تست دیگر را نیز به همین ترتیب آماده کنید.

  برشته کردن نان تست برای ساندویچ  

حرارت را کم کنید. پنیرهای رنده شده یا ورقه ای را روی نان قرار دهید. سپس مقدار کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید. در ریختن نمک احتیاط کنید. چون به هرحال پنیر نیز نمک دارد.

  گذاشتن پنیر بر روی نان تست  

تکه دوم نان را روی لایه پنیری قرار دهید. این ساندویچ باید 5 تا 6 دقیقه پخته شود. در حقیقت زمانی که پنیر ذوب شود این ساندویچ ها آماده هستند. با استفاده از یک کفگیر چوبی تخت ساندویچ را تحت فشار قرار دهید تا لایه ها کامل به هم بچسبند.

  آماده کردن نهایی ساندویچ نان سیر با پنیر برشته  

تمامی این مراحل را برای نان های باقی مانده، کره سیر و پنیر تکرار کنید. ساندویچ ها را از وسط نصف کرده و گرم سرو کنید. سس دلخواه یا سوپ گوجه در کنار آن فراموش نشود.

 

نکات کلیدی در تهیه ساندویچ نان سیر و پنیر برشته 

- ممکن است بخواهید تمام ساندویچ ها را به یک باره سرو کنید. برای این منظور فر را با دمای 175 درجه فارنهایت (80 درجه سانتی گراد) روشن کنید. سپس ساندویج های آماده شده را در فر قرار دهید تا گرم بمانند.

- به جای ماهیتابه می توانید از ساندویچ ساز برای درست کردن ساندویچ نان سیر و پنیر برشته استفاده کنید.

- می توانید روی پنیر یک لایه سس پیتزا و فلفل قرمز بریزید. - می توانید ساندویچ را با پنیر موزارلا درست کنید. سپس لایه هایی از گوجه فرنگی و ریحان نیز اضافه کنید. - این ساندویچ های کوچک را میتوانید به چهار قسمت برش بزنید و در سینی بچینید. و به عنوان پیش غذایی ساده و خوشمزه در مهمانی ها سرو کنید.   - این دستور از وبسایت spruce Eats ترجمه شده است.