ساندویچ ها یکی از پرطرفداترین و متنوع ترین خوراکی ها هستن که علاوه بر نهار و شام، بعضی از اون ها به عنوان میان وعده هم سرو میشن. به جرات میشه گفت بیش از ۱۰۰ نوع ساندویچ سرد و ساندویچ گرم تو دنیا وجود داره که هر کدوم مزه ی خاص خودشون رو دارن و با هم قابل مقایسه نیستن. در این مطلب تصمیم گرفتیم یه ساندویچ سرد و خوشمزه رو بهتون معرفی کنیم. این ساندویچ خوشمزه، ساندویچ کاپریسه. ساندویچ کاپریس یک ساندویچ با پایه‌ ی گیاهیه و در دسته ی ساندویچ های کلاسیک ایتالیایی قرار می گیره که پر از عطر و طعم بی نظیره در عین حال طرز تهیه آن بسیار آسونه. این ساندویچ با برش های ضخیم از پنیر موزارلای تازه، گوجه فرنگی های شیرین، روغن زیتون فوق العاده بکر با طعم فوق العاده، و ریحان درست میشه پس جای تعجب نداره که این ساندویچ شهرت جهانی پیدا کنه! علاوه بر مواد اولیه ی ذکر شده، از شربت بالزامیک در طرز تهیه این ساندویچ لذیذ استفاده میشه. شاید نام شربت بالزامیک رو کمتر شنیده باشید و نتونید این ماده ی اولیه رو تهیه کنید. اصلا نگران نباشید چون ما در نکات کلیدی طرز تهیه ساندویچ کاپریس، در انتهای مطلب، طرز تهیه شربت بالزامیک رو که یکی از مواد اصلی این ساندویچه بهتون آموزش می دیم.

یکی از مهمترین ویژگی های این ساندویچ خوشمزه اینه که در کمترین زمان ممکن می تونید اون رو درست کنید. ساندویچ کاپریس نیاز به مواد اولیه ی زیادی نداره و می تونید با آماده کردن اون ها و قرار دادنشون داخل نان باگت یا نان ساندویچی، اون رو آماده کنید. نه نیاز به پختن داره و نه کار اضافه. از اون جا که مواد اولیه ی ساندویچ کاپریس سالم و پر خاصیته، اغلب می شه اون رو به عنوان میان وعده هم سرو کرد. مخصوصا اگه اون رو با نان باگت لقمه ای درست کنید. اما به هر حال کاپریس رو می تونید مثل هر ساندویچ دیگه ای به عنوان ناهار و یا شام سبک هم سرو کنید. پس با ما همراه بشید و ادامه ی مطلب رو از دست ندید! طرز تهیه ساندویچ کاپریس رو یاد بگیرید و این ساندویچ ساده و خوشمزه رو به راحتی تو خونه درست کنید.

طرز تهیه ساندویچ کاپریس

 

۱- همه ی مواد اولیه را آماده کنید.

  مواد اولیه ساندویچ کاپریس  

۲- با استفاده از یک چاقوی دندانه دار و یا کارد مخصوص برش کیک، نان باگت را از طول برش دهید و به دو نیم تقسیم کنید.

  برش نان ساندویچ  

۳- پس از برش نان، هر دو تکه ی آن را به روغن زیتون و شربت بالزامیک آغشته کنید. برای سهولت کار می توانید روغن زیتون و شربت بالزامیک را جداگانه داخل کاسه بریزید و بعد با استفاده از قلمو آن ها را در تمام سطح داخل نان بمالید.

  شربت بالزامیک و روغن زیتون  

۴- یکی از نان های برش خرده را انتخاب کنید، برگ های ریحان تازه را روی آن بچینید به طوری که یک لایه از روی نان را بپوشاند.

۵- گوجه فرنگی ها را به شکل حلقه حلقه خرد کنید. سپس گوجه های خرد شده را به صورت ردیفی داخل نان بچینید. به طوری که یک لایه روی برگ های ریحان را بپوشاند.

  اضافه کردن گوجه و ریحان  

۶- ورقه های پنیر موزارلا را به عنوان لایه ی نهایی ساندویچ کاپریس روی مواد بچینید.

  اضافه کردن پنیر به ساندویچ  

۷- به دلخواه می توانید کمی نمک و فلفل روی ساندویچ بپاشید و آن را طعم دار کنید.

۸- تکه ی دوم ساندویچ را روی تکه ی پر شده از مواد بگذارید.

۹- ساندویچ کاپریس آماده است. این ساندویچ سالم و خوشمزه را به عنوان یک میان وعده ی سالم نوش جان کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه ساندویچ کاپریس

- در ایتالیا از پنیر موزارلای گاومیش برای درست کردن ساندویچ کاپریس استفاده می کنند. این پنیر از شیر گاومیش تهیه شده و علاوه بر طعم فوق العاده خواص بهتر زیادی دارد. اما درست کردن ساندویچ کاپریس با پنیر موزارلای ساده نیز طعم بی نظیری خواهد داشت.

- با اضافه کردن ۱/۲ پیمانه سرکه ی بالزامیک و ۱/۴ پیمانه آب می توانید شربت بالزامیک درست کنید. این مواد را با هم ترکیب کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. پس از آن که مخلوط به غلظت مناسب رسید، شربت آماده است.

- به جای نان باگت می توانید از هر نان ساندویچی دیگری اعم از ساده، سبوس دار، کنجدی و یا به شکل های متنوع دیگر نیز استفاده کنید.

- در اغلب دستورها از هیچ سسی برای طعم دادن به ساندویچ کاپریس استفاده نمی کنند. چون این ساندویچ نیازی به طعم دار شدن ندارد. اما به دلخواه می توانید کمی سس مایونز و یا هر سس ساندویچ دیگری که مد نظر دارید، به ساندویچ اضافه کنید.