باز هم یک کیک میوه ای خوشمزه و بدون نقص! البته خود کیک یک کیک کره ای ساده است که حسابی نرم و مرطوب است و به قول معروف در دهان آب می‌شود. با اضافه کردن زعفران این کیک، عطر و طعم بهتری پیدا می‌کند و بعد هم گلابی روی آن قرار داده می‌شود و با یک مرحله پخت دیگر کیک گلابی زعفرانی آماده می‌شود.

این کیک گلابی زعفرانی را می‌توانید به عنوان یک دسر تمام عیار عالی سرو کنید. در ضمن می‌توانید هنر خود را با تزیین کیک به سلیقه خود به نمایش بگذارید. معمولاً در تهیه چنین کیک‌های میوه‌ای برش‌های میوه سر تا سر کیک چیده می‌شوند. اما در اینجا یک روش جدید ارائه می‌کنیم که هم کیک شما را زیبا و منحصر به فرد می‌کند و هم به این ترتیب یک طرف کیک بدون گلابی باقی می‌ماند برای کسانی که کیک زعفرانی ساده را ترجیح می‌دهند. برای تهیه انواع قالب کیک به فروشگاه ایران کوک مراجعه کنید.

کیک گلابی زعفرانی

طرز تهیه کیک گلابی زعفرانی

فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کره را ذوب کنید و در یک کاسه کوچک بریزید. شیر را با آن مخلوط کنید. در کاسه دیگری شکر و تخم مرغ را با همزن بزنید تا رنگ مخلوط روشن شود. سپس مخلوط کره و شیر را به آن اضافه نمایید و مخلوط کنید. حال آرد سفید، بیکینگ پودر و نمک را اضافه و میکس کنید. پس از آن زعفران را داخل کاسه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید. می‌توانید از اسپری زعفران هم استفاده کنید. به قدری زعفران بپاشید که رنگ مخلوط زرد تیره و متمایل به نارنجی شود.

کف یک قالب کیک گرد به قطر ۱۵ سانتی‌متر را کاغذ روغنی بکشید و کف و دیواره‌ها را با روغن چرب کنید. مایه کیک را داخل قالب آماده شده بریزید. کیک را به مدت ۱۰ دقیقه در فر گرم شده بپزید.

در این مدت، گلابی را از وسط به طور طولی نصف کنید. بگذارید ساقه آن یک طرف بماند. نصف گلابی با ساقه را پوست بکنید. و باز به طور عمودی آن برش بزنید اما برش‌ها را قبل از رسیدن به سر گلابی (قسمتی که ساقه قرار دارد) قطع کنید، طوری که ورقه‌های گلابی متصل به هم باقی بمانند. حال ورقه‌ها را با دست کمی از هم باز کنید تا نصف گلابی به شکل یک بادبزن دستی در بیاید.

کیک را از فر خارج کنید و گلابی بادبزنی را یک سمت آن قرار دهید. مجدداً کیک را به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پف کند و کاملاً پخته شود. پس از پخته شدن کیک گلابی زعفرانی بگذارید چند دقیقه خنک شود. در این مدت شربت زعفران یا مربای زردآلو را کمی گرم کنید و بعد آن را روی سطح کیک بمالید.

کیک گلابی زعفرانی