کیک ژله ای توت فرنگی

کیک ژله ای توت فرنگی یکی از شیک‌ترین دسرهایی است که می‌توانید برای سرو در مهمانی‌ها و مجالس تهیه کنید. البته تهیه این کیک کمی وقت گیر است و نیاز به دقت و حوصله دارد. مرحله اول که مرحله تهیه کیک توت فرنگی با لایه کاستارد است کار سختی نیست ولی باید از یک روز قبل انجام شود تا کیک و کاستارد حدود ۱۲ ساعت در یخچال بمانند و خودشان را بگیردند. بعد از آن باید ژله توت فرنگی تهیه شود و کیک داخل آن شناور شود. وقتی ژله هم در یخچال رفت و خنک شد، کیک ژله ای توت فرنگی آماده می‌شود. این کیک خوش طعم و زیبا بدون شک ارزش کمی زحمت کشیدن را دارد.

کیک ژله ای توت فرنگی

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. یک قالب باندت (حلقه ای) به حجم ۱۵ پیمانه را با روغن چرب کنید و کنار بگذارید. مایه کیک توت فرنگی را طبق دستور نوشته شده روی بسته پودر کیک توت فرنگی  آماده کنید و داخل قالب باندت ذکر شده بریزید. قالب را تکان بدهید تا سطح مایه کیک صاف شود.

حال لایه کاستارد را تهیه کنید. شیر، تخم مرغ، شیر عسل، اسانس وانیل برتر و پنیر خامه ای را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا کرم یکدستی حاصل شود. مایه کاستارد را با حرکت دایره ای به طور یکنواخت داخل قالب و روی مایه کیک توت فرنگی بریزید. در ضمن پخت جای این دو لایه با هم عوض خواهد شد.

روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید. داخل یک قالب یا تابه بزرگتر به ارتفاع ۵ سانت آب جوش بریزید و قالب باندت را داخل آن قرار دهید. دو قالب را با هم در فر بگذارید. بعد از ۵۰-۶۰ دقیقه که کیک کاملاً پخته شد و با فشردن خلال دندان در آن، خلال تمیز بیرون آمد آن را از فر خارج کنید. نیم ساعت صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس قالب کیک را از شب تا صبح در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شود.

کیک را از قالب خارج کنید و در یک بشقاب برگردانید. آن را دوباره در یخچال بگذارید تا ژله آماده شود. دو پیمانه شیر را همراه با پودر ژله توت فرنگی در یک قابلمه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. وقتی شیر جوش آمد دو سه دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید تا پودر ژله به طور کامل در شیر حل شود.

مایع را از یک صافی رد کنید و در کاسه‌ای بریزید. دو پیمانه شیر دیگر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. صبر کنید تا مایع قدری خنک شود. کیک را مجدداً داخل قالب باندت برگردانید. یک قیف و ماسوره آماده کنید. نوک ماسوره را به آرامی بین کیک و قالب جا بدهید. مایع ژله را داخل قیف بریزید. وقتی کیک در مایع ژله شناور شد ماسوره را خارج کنید. کمی از ژله مایع را برای روی کیک نگه دارید.

قالب را دوباره در یخچال بگذارید و کمی بعد بقیه ژله مایع را نیز روی آن بریزید. بعد از دو ساعت کیک ژله ای توت فرنگی آماده می‌شود. برای خارج کردن آن از قالب، دیواره‌های قالب را چند ثانیه در مقابل باد گرم سشوار قرار دهید.

کیک ژله ای توت فرنگی