کدو سبز سوخاری

کدو سبز سوخاری می‌تواند یک میان وعده ترد و خوشمزه باشد و همراه ماست و انواع دیپ سرو شود یا حتی می‌تواند همراه با سس ماکارونی و مقداری نان به عنوان یک شام سبک و خوشمزه سرو شود. تهیه کدو سبز سوخاری در مجموع یک ربع ساعت تا ۲۰ دقیقه بیشترطول نمی‌کشد و خیلی هم راحت است. استفاده از سس ماکارونی همراه با این ورقه‌های سوخاری اختیاری است اما طعم آن را خیلی خیلی دلپذیر می‌کند. موقع فرو بردن ورقه‌های کدو سبز در تخم مرغ و آرد سوخاری و همین‌طور برای چیدن آن‌ها در تابه حاوی روغن داغ بهتر است از انبر آشپزخانه کمک بگیرد. به این ترتیب هم کثیف کاری کمتر می‌شود و هم احتمال تماس روغن داغ با دست شما کمتر می‌شود.

طرز تهیه: اول از همه کدو سبز را با رنده مخصوص یا چاقو ورقه کنید. دو بشقاب گود را آماده کنید. در یکی از بشقاب‌ها دو عدد تخم مرغ را بشکنید و با همزن دستی بزنید. در بشقاب دیگر، آرد سوخاری، پنیر پارمزان، پودر سیر و نمک را بریزید و با هم مخلوط کنید.

کدو سبز سوخاری

۵ قاشق روغن زیتون را در تابه بزرگی بریزیدو آن را روی شعله متوسط قرار دهید تا خوب داغ شود ولی دود نکند. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، ورقه های کدو سبز را یکی یکی بردارید. اول در ظرف تخم مرغ فرو ببرید و بعد در ظرف آرد بغلتانید.

کدو سبز سوخاری

سپس آن‌ها را به صورت یک لایه در تابه بچینید. حدود ۳ دقیقه صبر کنید تا یک طرف ورقه‌های کدو سبز خوب سرخ شود سپس آن‌ها را برگردانید و بگذارید طرف دیگر هم قدری سرخ شود. پس از آن، روی هر کدام مقداری پنیر موزورلا رنده شده بریزید.

کدو سبز سوخاری

دو دقیقه دیگر صبر کنید تا پنیر ذوب شود. برای سرو کدو سبز سوخاری، سس ماکارونی را گرم کنید و داخل بشقاب‌ها بریزید. سپس ورقه‌های کدو سبز سوخاری را روی آن بچینید.

کدو سبز سوخاری