البته که بدون فر هم می‌توان پیتزا تهیه کرد. تهیه پیتزا بدون فر کمی بیشتر وقت می‌گیرد اما زحمت زیادی ندارد. مخصوصاً اگر خمیرش را از قبل تهیه کرده باشد. می‌توانید از خمیر پیتزا ایتالیایی استفاده کنید که قبلاً طرز تهیه آن گفته شده است.

برای تهیه پیتزا بدون فر، بعد از آماده شدن خمیر، مواد روی پیتزا را آماده می‌کنیم. بعد یک طرف خمیر را فقط کمی سرخ می‌کنیم و روی آن مواد را میچینیم. پس از آن فقط باید پنیر آب شود و طرف دیگر خمیر هم کمی سرخ شود. کالزونه پیتزا بدون فر هم به همین راحتی تهیه می‌شود. فقط کافی است خمیر را روی مواد تا کنید و دو طرفش را سرخ کنید. کالزونه غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه‌ای شبیه به پیراشکی است.

طرز تهیه پیتزا بدون فر

ابتدا خمیر پیتزا را طبق یکی از دستورهایی که قبلاً گفته شده تهیه کنید و کنار بگذارید. گوجه را نگینی خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید. ریحان را نیز خرد کنید و همراه با نمک، فلفل، آویشن و روغن زیتون به آن اضافه کنید. مواد را کمی زیر و رو کنید . کنار بگذارید.

کمی روغن زیتون را در تابه‌ای داغ کنید. قارچ و فلفل سبز را خرد کنید و داخل روغن بریزید. کمی هم نمک، فلفل آویشن و یکی دو قاشق آب روی آن بریزید. به تفت دادن ادامه دهید تا آب بخار شود و قارچ و فلفل قدری سرخ شوند

یک تابه (یا سه تابه، در صورتی که همه پیتزاها را همزمان درست می‌کنید) حدوداً ۲۴ سانتی را با مقدار کمی روغن چرب کنید.

خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. یکی از تکه‌های خمیر را کف تابه چرب شده پهن کنید. تابه را روی شعله متوسط قرار دهید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند تا زیر خمیر اندکی قهوه‌ای رنگ شود. سپس خمیر را برگردانید.

پیتزا بدون فر

یک سوم مخلوط گوجه را روی سمت سرخ شده خمیر بریزید و پخش کنید. بعد از آن یک سوم از قارچ و فلفل را بریزید. یکی از سوسیس‌‌ها را ورقه کنید و روی پیتزا بچینید. در آخر هم یک سوم از پنیر موزورلا و پارمزان را روی آن بپاشید. شعله را کم کنید، درب تابه را ببندید و ۱۵ دقیقه دیگر به پیتزا حرارت بدهید. بعد از ۱۰ دقیقه چک کنید که کف پیتزا نسوزد. بعد از این مدت درب تابه را بردارید. ۵ دقیقه دیگر بگذارید روی شعله خیلی کم بماند.

پیتزا بدون فر

برای تهیه کالزونه پیتزا بدون فر، وقتی خمیر را روی تابه پهن کردید، مواد را فقط روی نیمی از خمیر بریزید. سپس خمیر را از وسط تا کنید و کناره‌هایش را فشار دهید تا کاملاً بسته شود و مواد بیرون نریزد. هر طرف خمیر را حدود ۱۵-۲۰ دقیقه روی شعله متوسط سرخ کنید تا کالزونه پیتزا آماده شود.

پیتزا بدون فر