شاید با خودتون فکر کنین که کوکو بادمجان حتما یه غذای عجیبه، یا شاید طعم خوبی نداشته باشه. ولی من اومدم با یه دستور تهیه جذاب و خوشمزه که دیدگاهتون رو تغییر بدم. این کوکوی بادمجان به همراه قارچ و کلی طعم دهنده دیگه تهیه میشه. فقط به سی دقیقه زمان نیاز داره و همین طور مزه اش فوق العادست.

این کوکوی بادمجان که میشه یه جورایی اون رو کوکو بادمجان رژیمی دونست برای افراد گیاه خوار هم مناسبه. یعنی همون طور که توی مواد اولیه نوشتیم، کسایی که گیاه خوار (vegan) هستن، میتونن از تخم کتان به جای تخم مرغ استفاده کنن. البته اگه دوست دارین این غذا رو کاملا رژیمی و ساده سرو کنین املت بادمجان رژیمی گزینه بهتری هست. ولی در مجموع طعمی که قارچ، سیر و ادویه ها به این کوکو میدن رو در هیچ غذای دیگه ای نمیشه پیدا کرد. خب دیگه فکر کنم وقتشه بریم سراغ طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده خوش طعم و مقوی! امیدوارم این غذا اوقات خوشی رو بهتون هدیه کنه.

  کوکو با بادمجان  

طرز تهیه کوکو بادمجان

 

مرحله اول:

برای شروع باید بادمجان ها را خرد کنید. سپس قارچ ها را خرد کرده و سیر را پوره کنید.

 

مرحله دوم:

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و دو قاشق چایخوری روغن در آن بریزید تا گرم شود. حالا بادمجان خرد شده، قارچ، سیر پوره شده، ادویه ها و سبزیجات (شوید، آویشن، سماق، زیره، نمک دریا و فلفل) را اضافه کنید.

 

مرحله سوم:

درب ماهیتابه را بگذارید و 7 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی پخته شود.

 

مرحله چهارم:

در این مرحله از تهیه کوکو بادمجان درب ماهیتابه را بردارید و مواد را کمی بهم بزنید. اجازه دهید 5 دقیقه ی دیگر با هم بپزند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. مخلوط پخته شده را به یک کاسه منتقل کنید. حالا آرد برنج یا نخود، کنجد و تخم کتان را اضافه کنید. مواد کوکو را خوب بهم بزنید و به آرامی خرد و له کنید.

 

مرحله پنجم:

در یک ماهیتابه بزرگ و نچسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. از روغن زیاد استفاده نکنید. همین قدر که کف ماهیتابه چرب شود، کافی است.

 

مرحله ششم:

وقتی روغن داغ شد، یک قاشق غذاخوری از مواد کوکوی بادمجان را به آرامی در ماهیتابه قرار دهید. به کمک قاشق به آن شکل دهید.

 

مرحله هفتم:

هر طرف کوکو بادمجان را به مدت دو الی سه دقیقه سرخ کنید. این کار را برای تمام مواد کوکو ادامه دهید.

 

مرحله آخر:

یک دستمال حوله ای تمیز را در بشقاب بگذارید. سپس کوکوهای سرخ شده را روی آن قرار دهید تا روغنشان گرفته شود. کوکوي بادمجان را به همراه سبزی و سالاد سرو کنید. نوش جان.

  کوکو بادمجان خوشمزه  

نکات کلیدی تهیه کوکو بادمجان

- برای تهیه کوکو بادمجان شیرازی فقط به بادمجان، سیر، پیاز، تخم مرغ، زردچوبه، نمک و فلفل نیاز دارید. روش تهیه هر دو کوکو مشابه با هم است. میتوانید در روش کوکوی شیرازی بادمجان را کباب کنید یا به صورت آب پز با بقیه مواد کوکو مخلوط کنید.

- معمولا برای تزیین کوکو بادمجان استفاده از برگ سبزیجات تازه ظاهر جذابی به آن می دهد. اما شما میتوانید تزیین این غذا را با خلاقیت خودتان تغییر دهید.

- اگر به غذاهای گیاهی که با بادمجان تهیه میشوند علاقه دارید میتوانید بادمجان کبابی و بادمجان سوخاری را هم امتحان کنید. - دستور تهیه این کوکوی خوشمزه و مقوی از سایت gourmandelle ترجمه شده است.