استیک مرغ چیست؟ یه روش عالی برای سرو مرغ! این استیک خوشمزه و سالم از گوشت سینه مرغ تهیه میشه که پوستش گرفته شده و بدون استخونه. مهم ترین عامل در تهیه یه استیک مرغ آبدار و خوش طعم، چاشنی استیک مرغ هست.

یعنی کار شما برای تهیه این غذا خیلی خیلی راحته. چون تا حد زیادی طعم و کیفیت غذا به چاشنی هاتون بستگی داره. عامل مهم دیگه ای که روی کیفیت و مزه استيک اثر داره، راه های مختلفیه که با اون ها استيک تهیه میشه. یعنی چی؟

یعنی روش های گوناگونی برای طبخ این استيک وجود داره که برای داشتن یه استيک مرغ عالی باید نکته هاشون رو در نظر بگیرین. ما در این مطلب از دو روش استفاده می کنیم. یکی از اون ها طرز تهیه استیک مرغ گریل شده و دومی استیک مرغ روی گاز هست.

هر دو روش فقط 20 دقیقه زمان لازم داره، بسیار سالمه و رژیمی. البته اگه استیک مرغ با برنج سرو بشه خب وضعیت یکم فرق می کنه. ولی خود استيک به تنهایی حدود 350 کالری داره. در ادامه دو طرز تهیه استیک مرغ ساده و جذاب رو با هم میبینیم.

  لیموی گریل شده  

روش اول: طرز تهیه استیک مرغ روی گریل

 

مرحله اول:

گریل را روشن کنید و روی درجه حرارت زیاد تنظیم کنید. یک دستمال کاغذی تمیز را به روغن زیتون آغشته کنید و به کمک آن سطح گریل را چرب کنید.

 

مرحله دوم:

در یک کاسه، روغن زیتون، ادویه ها و سبزیجات را با هم ترکیب کنید. فیله های مرغ را در کاسه بگذارید و تمام سطح آن را با طعم دهنده ها بپوشانید.

  طعم دهی به مرغ  

مرحله سوم:

اجازه دهید مرغ تا زمانی که گریل گرم می شود، استراحت کند. مرغ را سرد روی گریل نگذارید. در این صورت روی مرغ می سوزد و داخل آن خام می ماند. پس از این که گریل گرم شد و مرغ آماده بود آن را روی گریل قرار دهید.

 

مرحله چهارم:

یک طرف فیله های مرغ را به مدت 5 تا 7 دقیقه بپزید. سپس استیک مرغ را به آرامی بچرخانید تا سمت دیگر آن هم 5 تا 7 دقیقه ی دیگر بپزد.

 

مرحله پنجم:

در این حین، لیمو را از وسط برش بزنید و کمی روغن زیتون روی گوشت آن بریزید. دو تکه لیمو را بهم بچسبانید تا روغن در تمام آن پخش شود.

 

مرحله ششم:

حالا مرکز دو تکه لیمو را روی گریل بگذارید. تا زمانی که خطوط گریل روی سطح لیمو ظاهر شود صبر کنید. سپس لیمو را بردارید.

 

مرحله آخر:

حالا باید استیک مرغ را از روی گریل بردارید. آن را در بشقاب بگذارید و با فویل روی آن را بپوشانید تا به مدت سه دقیقه استراحت کند. استيک را به همراه آب لیمو میل کنید. نوش جان.

  استیک مرغ روی گریل  

روش دوم: طرز تهیه استیک مرغ روی گاز

 

مواد لازم:

سینه مرغ  4 تکه 100 گرمی

ریحان یا جعفری خشک  1 قاشق چایخوری

پونه خشک  1 قاشق چایخوری

زیره سبز  1/2 قاشق چایخوری

پودر سیر  1/2 قاشق چایخوری

شکر قهوه ای  1/2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

لیمو  1 عدد (اختیاری)

روغن زیتون  1 قاشق غذاخوری

  روش دوم  

مرحله اول:

یک کاسه کوچک بردارید. در آن سبزیجات خشک، پودر سیر، زیره سبز، شکر قهوه ای، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. حالا دو طرف تکه های مرغ را به این ادویه آغشته کنید.

 

مرحله دوم:

یک ماهیتابه مناسب برای گریل کردن را روی حرارت زیاد اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید ماهیتابه به مدت دو الی سه دقیقه روی حرارت باشد تا گرم شود. سپس حرارت را کم کنید و در ماهیتابه روغن زیتون بریزید. مطمئن شوید تمام سطح داخلی ماهیتابه چرب شده است.

 

مرحله سوم:

پوست سینه های مرغ را بگیرید و آن ها را درون ماهیتابه بریزید. به مدت 5 الی 6 دقیقه یک طرف مرغ ها را بدون این که آن ها را جا به جا کنید، بپزید. سپس استیک مرغ را برگردانید تا سمت دیگرشان به مدت 5 الی 6 دقیقه بپزد.

 

مرحله آخر:

حالا حرارت را خاموش کنید. اجازه دهید سینه های مرغ حداقل 5 دقیقه در ماهیتابه استراحت کنند. سپس آن ها را برش دهید. در صورت تمایل روی استیک ها آب لیموی تازه بپاشید. استیک را به همراه پلو، سالاد یا انواع ترشی سرو کنید. نوش جان.

  استیک مرغ روی گاز  

نکات کلیدی تهیه استیک مرغ

- در صورتی که ضخامت سینه مرغ زیاد باشد میتوانید با وردنه یا گوشت کوب کمی آن را بکوبید تا نازک تر شود.

- دستور تهیه استيک مرغ گريل شده از سایت ohsweetbasil و دستور تهیه استیک مرغ روی گاز از سایت gimmedelicious ترجمه شده است.