سوپ کرم مرغ

سوپ کرم مرغ یک سوپ مرغ بسیار ساده و کلاسیک است. که در آن از مرغ پخته شده، آب مرغ، شیر و سبزیجات خرد شده استفاده می‌شود. طعم ملایم آویشن یکی از مهمترین و جذابترین بخش‌های سوپ کرم مرغ است که نباید فراموش شود. برای طعم آویشن بیشتر می‌توانید موقع سرو هم روی آن کمی آویشن بپاشید. در ضمن می‌توانید این سوپ ساده و خوشمزه را با کمی نان کروتان برشته که قبلاً طرز تهیه آن گفته شده سرو کنید.

سوپ کرم مرغ

برای غنی‌تر شدن سوپ کرم مرغ می‌توانید مقداری نودل یا برنج پخته هم به آن اضافه کنید. همان‌طور که گفته شد این سوپ یکی از معروفترین انواع سوپ هست که نوع تغلیظ شده آن در تهیه سوپ‌ها و کاسرول‌های مختلف استفاده می‌شود. سوپ کرم مرغ تغلیظ شده هم خیلی راحت و به همین روش تهیه می‌شود. فقط باید مرغ و سبزیجات را از دستور حذف کنید. یعنی فقط از آب مرغ و شیر، سیر و پیاز و ادویه‌ها استفاده کنید و بگذارید سوپ مثل سس مایونز غلیظ شود. این کرم تغلیظ شده را می‌توان تا ۳-۴ روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کرد و آن را در انواع سوپ‌ها یا کاسرول‌ها ریخت. تصویر سوپ کرم مرغ تغلیظ شده را در زیر مشاهده می‌کنید.

سوپ کرم مرغ

طرز تهیه: اگر مرغ شما آماده نیست اول از همه مرغ را در مقدار زیادی آب بپزید. طوری که پس از پخته شدن مرغ حداقل دو پیمانه آب در قابلمه باقی‌مانده باشد. سپس مرغ پخته را خرد یا ریش ریش کنید. یک پیمانه مرغ خرد شده و دو پیمانه از آب مرغ را برای تهیه سوپ جدا کنید.

روغن زیتون را در قابلمه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. پیاز را خرد و سیر را رنده کنید و آن‌ها را داخل روغن داغ شده بریزید. حدود ۲ دقیقه تفت بدهید تا پیاز شفاف شود ولی قهوه‌ای نشده باشد.

هویج، فلفل دلمه ای و کرفس را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید تا سبزیجات نرم شوند. کره را اضافه کنید و اجازه بدهید ذوب شود، سپس آرد را اضافه نمایید. هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شود. ۱ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه بدهید و مرتب هم بزنید.

آب مرغ را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا آرد در آب مرغ حل شود. سپس شیر را اضافه و مخلوط کنید. حال پودر سیر، آویشن و نمک و فلفل را اضافه کنید. نخود فرنگی و مرغ خرد شده را نیز داخل قابلمه بریزید و هم بزنید.

بگذارید سوپ روی شعله ملایم ۴-۵ دقیقه گرم و غلیظ شود اما نگذارید بجوشد (حباب ظاهر نشود). در این مدت مرتب سوپ را هم بزنید تا ته نگیرد.

وقتی سوپ به غلظت دلخواه شما رسید آن را بچشید و نمک و فلفل را تنظیم کنید. سو پ کرم مرغ را داخل کاسه‌های سوپخوری بریزید و رویش نان کروتان و کمی آویشن بریزید و آن را نوش جان کنید.

سوپ کرم مرغ

نکته: می‌توانید با اضافه کردن مقداری نودل یا برنج پخته شده به سوپ، آن را پرمایه‌تر کنید.