حتماً با خواص جو آشنا هستید و می‌دانید که این دانه‌های کوچک چه مزایایی برای حفظ و ارتقای سلامتی بدن شما دارند. پس باید به دنبال راه‌هایی باشیم که این ماده مفید و مغذی را وارد برنامه غذایی خود کنیم. یکی از این راه‌ها استفاده از آرد جو است. بیسکویت جو خیلی راحت و آسان با آرد جو و چند ماده ساده دیگر تهیه می‌شود. شما می‌توانید بیسکویت جو را به عنوان صبحانه همراه با شیر، کره، پنیر، خامه یا مربا میل کنید. این بیسکویت‌ وقتی داغ باشد طعم بهتری دارد و تردتر است. می‌توانید از قبل آنها را تهیه و فریز کنید. برای گرم کردن مجدد آنها از توستر استفاده کنید.

طرز تهیه بیسکویت جو

مرحله اول:

ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روی یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید یا آن را با کمی روغن چرب کنید.

مرحله دوم:

کره را در مایکروفر یا روی شعله غیر مستقیم ذوب کنید و کنار بگذارید. همه مواد خشک یعنی آرد جو، آرد سفید، شکر، نمک، بیکینگ پودر و جوش شیرین را در کاسه بزرگی بریزید و با استفاده از چنگال مخلوط کنید. باترمیلک را روی مواد خشک بریزید و خوب هم بزنید تا مایه یکدست شود. سپس کره ذوب شده را نیز به خمیر بیسکویت‌ جو اضافه کنید و مخلوط نمایید.

بیسکویت جو برتر

مرحله سوم:

سطح کار را آردپاشی کنید. خمیر بیسکویت را روی سطح قرار دهید. خمیر را روی سطح باز کنید طوری که ضخامتی در حدود ۶-۷ میلی متر داشته باشد. با یک کاتر دایره ای ۵ سانتی یا با دهانه لیوان/استکان خمیر را برش بزنید. روی هر بیسکویت با چنگال دو سه مرتبه سوراخ ایجاد کنید. سپس آنها را با فاصله روی سینی فر بچینید.

بیسکویت جو برتر

بیسکویت جو را ۱۰-۱۵ دقیقه در فر گرم شده بپزید تا لبه‌های آن طلایی رنگ شود. بیسکویت را تا گرم است سرو کنید. می‌توانید برای طعم‌دار کردن آن از پنیر خامه‌ای و مربا استفاده کنید.