پنکیک برنجک

برای تهیه پنکیک برنجک، دانه‌های برنجک (معمولی یا شیرین) با مخلوطی از مارشمالوی مایع پوشانده می‌شوند و سپس داخل مایه پنکیک ریخته می‌شوند. این برنجک‌های ترد شیرین شده طعم خیلی خوبی به پنکیک می‌دهند و بافت آن را جالب تر می‌کنند. پنکیک برنجک را با برنجکی تهیه کنید که شور نباشد. در ضمن به جای برنجک می‌توانید از گندمک هم استفاده کنید. طرز تهیه برنجک در خانه هم قبلاً در دستور شیرینی برنجک آموزش داده شده است.

پنکیک برنجک را می‌توانید با هر سسی که دوست دارید از قبیل سس شکلات یا با کره و مربا سرو کنید اما ما به شما سس کره را پیشنهاد می‌کنیم که طعمی عالی دارد و به خوبی نقش سیروپ روی پنکیک را ایفا می‌کند. پنکیک برنجک به ویژه از خوراکی‌های محبوب کودکان است.

طرز تهیه: برای تهیه سس کره ای، ابتدا کره را در یک قابلمه روی شعله متوسط قرار دهید تا ذوب شود. وقتی کره شروع به کف کردن کرد آن را از روی شعله بردارید و شکر قهوه ای، شیر، جوش شیرین برتر و وانیل را به تدریج اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط یکدست شود سپس دوباره آن را روی شعله قرار دهید و بگذارید بجوشد. اجازه دهید سس ۲-۳ دقیقه به جوشیدن ادامه دهد و غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

پنکیک برنجک برتر

شیر، تخم مرغ، وانیل و کره ذوب شده را در کاسه بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس آرد برتر، بیکینگ پودر برتر و نمک را اضافه کنید. زیر و رو کنید تا مواد خشک و تر با هم مخلوط شوند.

۳۰ گرم کره را در یک قابلمه کوچک آب کنید. سپس مارشمالوها را داخل آن بریزید و هم بزنید تا کامل ذوب شوند و مخلوط یکدستی حاصل شود. قاشقی را چرب کنید و با آن حدود نصف مخلوط مارشمالو را داخل مایه پنکیک بریزید.

کف یک بشقاب گود کاغذ روغنی بکشید. برنجک را داخل قابلمه بریزید و با مارشمالو باقیمانده مخلوط کنید. این ترکیب را داخل بشقاب بریزید و به صورت یک لایه روی بشقاب پهن کنید. این لایه که به سرعت سفت می‌شود را تکه تکه کنید و داخل مایه پنکیک بریزید.

تابه ای را روی شعله قرار دهید تا داغ شود سپس کف آن را با کره یا روغن چرب کنید. یک ملاقه کوچک از مایه پنکیک را بردارید و داخل تابه به شکل دایره بریزید. وقتی روی پنکیک حباب ظاهر شد آن را برگردانید و طرف دیگرش را سرخ کنید (طرف اول را ۲-۳ دقیقه و رف دوم را ۱-۲ دقیقه سرخ کنید). این کار را برای بقیه مایه تکرار کنید.

پنکیک برنجک برتر

پنکیک برنجک آماده شده را با سس کره ای و در صورت تمایل همراه با مقداری برنجک سرو کنید.

پنکیک برنجک برتر