نان کدو سبز دارچینی

نان کدو سبز دارچینی با مایه ای تهیه شده از کدو سبز و خطوط مارپیچی از دارچین در وسط آن هم فوق‌العاده زیباست و هم آنقدر خوشمزه است که با یک بار امتحان کردن مشتری همیشگی‌اش می‌شوید. تهیه این نان هم خیلی ساده است و مایه آن در عرض ۲۰ دقیقه آماده می‌شود. پس از آن فقط باید یک ساعت آن را در فر بپزید تا آماده سرو شود. در ضمن می‌توانید با مقداری مغز گردو، بادام یا فندق نان کدو سبز را پرمایه‌تر کنید. نان کدو سبز دارچینی یک انتخاب عالی برای عصرانه است. البته می‌توانید آن را به عنوان صبحانه هم همراه با شیر یا قهوه نوش جان کنید.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. یک قالب لوف متوسط را آماده کنید. داخل آن اسپری روغن بپاشید و کاغذ روغنی بکشید. کدو سبز را با رنده خیلی ریز رنده کنید.

مواد تر یعنی کدو سبز رنده شده، تخم مرغ، ماست و اسانس وانیل را در کاسه بزرگی بریزید و هم بزنید کنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. در کاسه دیگری مواد خشک یعنی آرد برتر، شکر برتر، بیکینگ پودر برتر، نمک و دارچین برتر را با هم مخلوط نمایید. سپس آنها را به تدریج روی مواد تر الک کنید. مواد را فقط در حدی هم بزنید که با هم مخلوط شوند (از هم زدن شدید و بیش از حد خودداری کنید تا روی مایه حباب‌های بزرگ ایجاد نشود).

نان کدو سبز دارچینی

در کاسه کوچکی شکر  و دارچین برتر اضافه را با هم مخلوط کنید (نصف پیمانه شکر و یک قاشق دارچین). نصف مایه کیک را داخل قالب آماده شده بریزید. سپس نصف مخلوط شکر و دارچین را روی مایه بپاشید.

نان کدو سبز دارچینی

نصف دیگر مایه را روی آن بریزید و آن را پخش کنید تا کل سطح را بپوشاند و دوباره شکر و دارچین باقیمانده را روی آن بپاشید. حال یک چاقو بردارید و آن را داخل قالب در مایه کیک فرو کنید. با حرکات مارپیچی چاقو را داخل مایه حرکت دهید تا در مایه طرحی از دارچین ایجاد شود.

نان کدو سبز دارچینی

نان کدو سبز دارچینی را به مدت ۶۰ تا ۶۵ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. برای اطمینان از پخته بودن فر یک خلال دندان داخل آن فرو کنید. اگر خلال تمیز بیرون آمد نان شما آماده است. بگذارید نان ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و خنک شود سپس آن را از قالب خارج کنید و برش بزنید. نان اضافی باقیمانده را در ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

نان کدو سبز دارچینی

نکته: این نان با مغزهای مختلف هم طعم خوبی پیدا می‌کند. می‌توانید برای تنوع و جذابیت بیشتر از نصف پیمانه گردوی خرد شده در این نان استفاده کنید.