ژله انار ویترینی یه دسر ساده اما خیلی خیلی خوشمزه ست که به خاطر تهیه شدنش با انار برای پذیرایی شب یلدا خیلی محبوبه. این دسر سه لایه داره. لایه اولش که دونه ی انار و ژله آلوورا هست، لایه سفید وسطش با خامه و ژله آلوورا و لایه آخر یعنی لایه زیرین از ترکیب ژله انار و خامه به دست میاد. خامه به دسر مزه ی خوبی میده و ترکیب خامه با ژله انار باعث میشه ژله انار ویترینی طعم عالی ای داشته باشه و مطمئنا همه عاشقش میشن. سه رنگ و سه لایه بودنش هم که زیبایی خاص و دوست داشتنی ای داره. میتونید این ژله رو در هر قالبی که تمایل دارین تهیه کنین و هر چی قالب خوشگل تر باشه و لایه ها بیشتر مشخص باشن، ژله بیشتر خودشو نشون میده. اما اگه میخواین با همین مواد اولیه یه دسر دیگه هم درست کنین، ژله انار و پاناکوتای انار هم گزینه های مناسبی هستن. یکی دیگه از انواع ژله ویترینی هم هست به اسم ژله آجیلی که باید حتما امتحانش کنید. اما اگه دوست دارین گزینه های بیشتری رو ببینید تا تصمیم بگیرین، پیشنهادهای ویژه شب یلدا ایران کوک کمکتون میکنه. ولی میخوام یه رازی رو بهتون بگم؛ ژله انار ویترینی یکی از بهترین دسرهای خوشگل و خوش طعمه که نباید بیخیالش شد!

 

طرز تهیه دسر ژله انار ویترینی

مرحله اول: 

پودر ژله آلوورا را داخل کاسه ای بریزید و به آن 1 و 1/2 لیوان آب جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پودر ژله حل شود. دانه های انار را داخل قالب بریزید و نصف ژله آلوورا را روی آن بریزید. سپس در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

دسر

مرحله دوم: 

نصف خامه را کمی هم بزنید تا یکدست شود. سپس نصف باقی مانده ژله آلورا را به آن اضافه و مخلوط کنید. پس از اینکه ژله روی انار خودش را گرفت قالب را از یخچال خارج کنید و مخلوط ژله و خامه را روی آن بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید.

دسر

مرحله سوم: 

پودر ژله انار را داخل کاسه ای بریزید و به آن 1 و 1/2 لیوان آب جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژله حل شود. باقی مانده خامه را با همزن کمی بزنید تا یکدست شود. سپس به ژله انار اضافه و خوب مخلوط کنید تا رنگ صورتی ملایمی بدست بیاید.

دسر

مرحله چهارم:

قالب ژله را از یخچال خارج کنید و مخلوط صورتی رنگ را روی آن بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود. پس از آماده شدن قالب را چند ثانیه داخل آب داغ قرار دهید تا ژله خودش را رها کند. سپس در ظرف برگردانید و برش بزنید.

دسر

نکته های کلیدی در تهیه ژله انار ویترینی :

-برای اینکه لایه های ژله پس از آماده شدن به هم متصل باشند، دقت کنید در زمان تهیه ژله برای اضافه کردن لایه بعدی لایه قبلی زیاد سفت نشود. همین که یک لایه خودش را گرفت سریع لایه بعدی را اضافه کنید.

- برای تهیه ژله ویترینی انار میتوانید از قالب ناودونی آلومینیومی یا قالب پلاستیکی استفاده کنید.