احتمالاً با دسر کاسترد و انواعش آشنا هستید. میدونید که این دسر دو نوع داره. نوع اصلیش که با زرده تخم مرغ تهیه میشه. و نوع جدیدش که با پودر های کاسترد و خیلی سریع آماده میشه. برای خرید پودر کاسترد میتونید به فروشگاه آنلاین لوازم قنادی ما سر بزنید. اگر پودر رو از قبل دارید بریم سراغ اصل ماجرا. چطور کاسترد قالبی تهیه کنیم؟

یه فرمول کلی بهتون بگم. برای این که بدون هیچ ماده اضافه ای به ازای هر لیوان شیر، یک و نیم قاشق غذاخوری کاسترد و سه قاشق شکر استفاده کنید. با این نسبت ها دسر شما حسابی غلیظ میشه. و بعد از این که چند ساعت در یخچال بمونه به راحتی از قالب جدا میشه. در ادامه دو روش برای طرز تهیه کاسترد قالبی برای شما میگم. روش اول طبق همین فرمولی هست که گفتم. در روش دوم اما از پودر ژله آلوئه ورا استفاده شده. با روش دوم دسر بیشتر حالت ژله ای پیدا میکنه.

 

طرز تهیه دسر کاسترد قالبی

 

روش اول: کاسترد قالبی با موز و گردو

1- برای یه قالب ژله متوسط به این ترتیب عمل کنید. سه قاشق غذاخوری کاسترد و شش قاشق غذاخوری شکر رو با دو پیمانه شیر و دو قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. روی حرارت بگذارید. مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد.

2- بعد نیمی از این مخلوط را داخل قالب بریزید. روی آن را با گردو و موز بپوشانید.

3- بقیه دسر را روی آن بریزید. سپس قالب را حداقل سه ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

کاستارد قالبی با موز و گردو

نکته:

- لازم نیست قالب را چرب کنید چون خیلی راحت از قالب جدا میشود.

 

روش دوم: کاسترد قالبی با پودر ژله آلوئه ورا

مواد لازم:

کاسترد  ۴ قاشق غذاخوری شیر ۱ لیتر خامه صبحانه ۱۰۰ گرم شکر 2/3 پیمانه پودر ژله آلوئه ورا  ۱ بسته زعفران دم کرده غلیظ ۱/۴ پیمانه

1- اول پودر کاسترد و شکر و خامه را با شیر مخلوط کنید تا کاملاً در شیر سرد حل شوند.

2- روی شعله ملایم بگذارید و هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی به غلظت کافی رسید شعله را خاموش کنید و زعفران را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. 3- ژله آلوئه ورا را با آب جوش حل میکنید و به مواد کاسترد اضافه نمایید. بعد از هم زدن، داخل قالب از قبل چرب و فریز شده بریزید. بگذارید داخل یخچال تا بسته شود. بعد از دو سه ساعت دسر قالبی آماده سرو است.

  نان تارت کاسترد  

نکته:

- میتوانید زعفران را با گلاب دم کنید.

- کاسترد را میتوانید در نان تارت آماده هم بریزید و به شکل شیرینی سرو کنید.

- در روش دوم که بیشتر شبیه کاسترد زعفرانی است هم میتوانید یک لایه موز یا میوه های دیگر وسط دسر قرار دهید.

- کاسترد قالبی را با پودر ژلاتین بنماری شده هم میتوان تهیه کرد. به این ترتیب که به جای ژله آلوئه ورا یک قاشق غذاخوری ژلاتین را با کمی آب بنماری کنید. به جای یک لیتر هم از 2 پیمانه شیر استفاده کنید.