وقتی صحبت از کلم برگ میشه همه ناخودآگاه به یاد سالاد میفتند. اما هیچ می دونید که کوکوی کلم یکی از غذاهای بین المللی و پرطرفدار به شمار میره؟ کلم خواص بیشماری داره و قطعا اگر وارد برنامه غذایی بشه خیلی تاثیرگذار خواهد بود. این غذا هم درست به سادگی کوکوی گل کلم آماده میشه. عطر و طعم فوق العاده ای داره و می تونه برای وعده شام یا عصرانه مناسب باشه. به ویژه موقعی که اصلا حوصله پختن غذاهای وقت گیر رو ندارید می تونه حسابی به شما کمک کنه. برای تهیه این کوکو به کلم پخته شده احتیاج دارید.

می تونید همون موقع که می خواهید کوکوی کلم درست کنید کلم ها رو بخارپز کنید. همچنین می تونید از قبل مقداری کلم رو پخته و توی فریزر قرار بدید و هروقت خواستید استفاده کنید. اما هیچ کس منکر این نمی تونه باشه که استفاده از مواد تازه به جای یخ زده مزه دیگه ای داره. به هر صورت با ما همراه باشید تا یه غذای جدید، سبک، مقوی و البته خوشمزه یاد بگیرید. این کوکو را درست کنید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.

 

طرز تهیه کوکوی کلم 

 

مرحله اول: کلم برگ را بخارپز کنید.

در اولین مرحله از آماده سازی کوکوی کلم باید برگ کلم ها را بپزید. برای این منظور در یک قابلمه تا نیمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. تا آب جوش بیاید. کلم را کاملا خرد کنید. وقتی آب جوش آمد کلم برگ را در یک صافی متناسب با اندازه دهانه قابلمه بریزید. سپس صافی را در دهانه قابلمه قرار داده و روی آن را بپوشانید. حدود 15 دقیقه زمان بدهید تا کلم برگ ها نرم شوند. سپس 3 پیمانه از آن را برای استفاده در کوکو جدا کرده و در یک کاسه بریزید. معمولا یک کلم متوسط همین مقدار را به ما می دهد.

 

مرحله دوم: آماده کردن مایع کوکوی کلم

صبر کنید کلم پخته کمی از حرارت بیفتد. سپس مواد دیگر یعنی تخم مرغ، مغز نان باگت (آرد سوخاری) جعفری، پیازچه، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. آنها را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. اگر حس کردید مایع زیادی شل است نصف قاشق دیگر آرد اضافه کنید. مایع کوکوی کلم آماده است. حالا باید آن را سرخ کنید.

 

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو 

روغن را در یک ماهیتابه مناسب بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن کاملا گرم شود. سپس از مایع کوکو با قاشق برداشته و به آرامی در روغن داغ بریزید. وقتی یک طرف کاملا سرخ شد کوکوی کلم را برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته شود. معمولا 1 یا 2 دقیقه برای هر طرف کافی است. وقتی کوکوها سرخ شدند آنها را روی حوله کاغذی بگذارید. این کار باعث می شود روغن اضافی جذب حوله شود. در نهایت هنگامی که کوکوها هنوز داغ هستند مقداری نمک بر روی آنها بپاشید. این کوکو را با سبزی تازه، ماست یا سالاد فصل می توانید سرو کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه کوکوی کلم 

- می توانید از قالب های مخصوص کوکو برای سرخ کردن استفاده کنید.

- اگر می خواهید این کوکو را به صورت یک تکه درست کنید بهتر است یک تخم دیگر داخل آن بریزید.

- نکته جالب این است که می توانید این کوکو را با کلم قرمز نیز درست کنید. (البته بهتر است بگوییم کلم بنفش!)

  استفاده از کلم قرمز برای کوکوی کلم  

- اگر نمی خواهید کوکوی کلم خوش نمک باشد در پایان روی آن نمک نپاشید.

تصاویر از: https://www.theglobeandmail.com/life/food-and-wine/recipes/recipe-cabbage-fritters/article35895881/ https://www.kitchenstories.com/en/recipes/cabbage-fritters-with-sriracha-mayo