کوکوی بلغور با سس ارده

اگر از غذاهای سرخ کردنی خسته شدید یا ترجیح می‌دهید غذاهای سالم‌تر و کم‌چرب‌تر بخورید حتماً این کوکوی بلغور را امتحان کنید. کوکوی بلغوربا کمی روغن زیتون درفر پخته می‌شود و در ضمن بلغور گندم کوکویی ترد و خوشمزه به شما می‌دهد. برای تکمیل طعم عالی کوکوی بلغور از سس ارده استفاده کنید. سس ارده خیلی راحت با ارده و آبلیمو و کمی سس فلفل تهیه می‌شود و هیچ دردسری ندارد. تا کوکو در فر در حال پختن است می‌توانید سس را تهیه کنید و در یخچال بگذارید.

طرز تهیه: بلغور گندم را در کاسه بزرگی بریزید و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید. بگذارید بلغور حدود ۲۰ دقیقه خیس بخورد و کل آب را به خود جذب کند. بلغور را با دست بردارید و فشار بدهید تا اگر آب اضافه ای باقی مانده خارج شود.

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روی یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید. آرد و روغن زیتون را روی بلغور خیس خورده بریزید. پاپریکا، زردچوبه، زیره سبز، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.

کوکوی بلغور با سس ارده

تکه‌های کوچکی از خمیر تهیه شده بردارید و به شکل کوکو در بیاورید. کوکوها را روی سینی فر بچینید (۸ کوکوی بزرگ یا ۱۶ کوکوی کوچک). روی کوکوها هم کمی روغن زیتون بپاشید و سپس آنها را حدود نیم ساعت در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شوند. کوکوی بلغور را با سس ارده سرو کنید.

کوکوی بلغور با سس ارده

برای تهیه سس ارده،در کاسه کوچکی ارده را با نمک و آبلیمو مخلوط کنید. پس از آن آب را قاشق قاشق اضافه کنید و هم بزنید تا سس ارده به غلظت مورد نظر برسد. اما توجه داشته باشید که وقتی سس در یخچال بماند غلیظ‌تر خواهد شد. پس از آن سس فلفل قرمز را روی سس بریزید و آن را مدتی در یخچال بگذارید تا آماده شود.

کوکوی بلغور با سس ارده

نکته: می‌توانید بعد از پخته شدن کوکوی بلغور را فریز کنید و در زمان دیگری آن را سرو کنید.