استیک گل کلم با عدس یکی از غذاهای گیاخواری محشری است که ظاهری شیک و بسیار زیبا دارد. البته برای لذت بردن از غذاهای گیاهی و خواص مفید آنها لازم نیست حتماً گیاهخوار باشید. استفاده مرتب از سبزیجات و کاهش مصرف گوشت قرمز برای همه افراد مفید است و شما هم اگر به دنبال رژیم غذایی سالم‌تری هستید حتماً باید به این نکات توجه داشته باشید.

برای تهیه این استیک، ورقه‌های ضخیمی از گل کلم اندکی سرخ شده و روی آنها یک لایه برشته تشکیل می‌شود سپس چند دقیقه‌ای هم در فر پخته می‌شوند. استیک گلم کلم با عدس پخته شده و سس پستوی نعنا سرو می‌شود که هم طعم بیشتری به غذا می‌دهند و هم سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند.

طرز تهیه استیک گل کلم با عدس

فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. در این مدت، عدس، آب سبزیجات، نمک، فلفل و آویشن را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید روی گاز تا جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را ببندید تا عدس پخته شود (۳۵ تا ۴۰ دقیقه). عدس باید نرم شده باشد اما له نشده باشد. عدس پخته شده را آبکش کنید و کنار بگذارید.

برای تهیه استیک گل کلم، اول از همه اگر دسته گل کلم شما شکل صافی ندارد از گل‌های اطرافش بکنید و آن را تا جای ممکن صاف کنید. سپس آن را برش بزنید و سه ورقه به ضخامت حدود ۲ سانت درست کنید.

استیک گل کلم با عدس

یک تابه چدنی بزرگ را روی شعله نسبتاً زیاد داغ کنید و یک قاشق روغن زیتون کف آن بریزید. وقتی روغن داغ شد ورقه های گل کلم را داخل آن قرار دهید. یک قاشق روغن باقی مانده را روی گل کلم‌ها بریزید و کمی هم نمک و فلفل روی آنها بپاشید. بعد از حدود ۵ دقیقه که یک طرف گل کلم ها خوب سرخ شد آنها را وارونه کنید و طرف دیگر هم نمک و فلفل بپاشید. حال تابه را به فر منتقل کنید و استیک گل کلم را حدود ۱۰ دقیقه در فر بپزید. باید چنگال به راحتی در استیک فرو برود.

استیک گل کلم با عدس

برای تهیه سس پستوی نعنا، اول پسته را بو بدهید. پسته‌ خام را به صورت یک لایه روی سینی فر پخش کنید و ۶-۸ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. سپس بگذارید خنک شود.

استیک گل کلم با عدس

پسته بوداده را همراه با برگ نعنا، نمک، فلفل و یک حبه سیر داخل غذاساز بریزید و آنها را با هم میکس کنید. همان طور که غذاساز در حال میکس کردن مواد است روغن زیتون را اضافه کنید و ۲۰ ثانیه دیگر بزنید تا سس پستو آماده شود.

استیک گل کلم با عدس

برای سرو آب لیموترش را روی برگ‌های شابانک بگیرید و آنها را کمی زیر و رو کنید. عدس را بین بشقاب‌ها تقسیم کنید. داخل هر کدام یک استیک گل کلم بگذارید. کمی برگ شابانک روی آنها بگذارید و در آخر هم سس پستو را روی آنها بریزید.

استیک گل کلم با عدس