بال مرغ کنجدی

بال مرغ کنجدی یکی از غذاهایی است که در تهیه آن امکان اشتباه وجود ندارد یعنی خوشمزگی غذای شما تضمین شده است. اگر از بال کبابی بسته بندی شده آماده استفاده کنید بال شما برش خورده و کوچک است. اما اگر بال های شما کامل است می‌توانید خودتان آنها را برش بزنید. روش صحیح برش زدن بال مرغ هم در اینجا به صورت تصویری توضیح داده شده است. ادویه‌ها را می‌توانید به سلیقه خود تغییر دهید و کم و زیاد کنید. پس از پوشاندن مرغ از سس فقط کافی است بال ها نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در فر پخته و بعد در کنجد بوداده غلتانده شوند.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۲۱۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. روی سینی فر لبه‌ کوتاه یک ورقه فویل آلومینیومی بکشید و روی آن را با اندکی روغن چرب کنید.

بال‌های مرغ را آماده کنید. اول نوک تیز آنها را ببرید و جدا کنید. سپس آنها را از وسط نصف کنید. از نوک بال‌ها در این دستور استفاده نخواهد شد. می‌توانید از آنها برای تهیه سوپ یا آب مرغ استفاده کنید.

مراحل برش بال مرغ

برش بال مرغ کبابی

سس سویا، سس هویسین، عسل برتر، روغن کنجد، سیر خرد شده، نمک، فلفل را در کاسه‌ کوچکی بریزید و خوب هم بزنید. بال‌های مرغ را در کاسه بزرگی قرار دهید. مخلوط چاشنی‌ها را روی بال‌ها بریزید و آنها را به خوبی زیر و رو کنید تا کاملاً از سس پوشانده شوند.

 

حال بال های مرغ را روی سینی فر به صورت یک لایه بچینید. اگر سسی هم کف ظرف باقی مانده آن را روی مرغ‌ها بریزید. سینی را به فر گرم شده منتقل کنید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را از فر خارج کنید. بال ها را سرجایشان بچرخانید و دوباره آنها را در فر بگذارید. بعد از این که بال‌ها کاملاً کباب شدند (۱۵ دقیقه دیگر) آنها را از فر خارج کنید.

بال کبابی در فر

بال‌های پخته شده را در کاسه بزرگی بریزید. پیازچه را خیلی ریز خرد کنید و همراه با کنجد برتر روی مرغ ها بریزید. آنها را زیر و رو کنید تا دانه های کنجد به آنها بچسبد. بال مرغ کنجدی شما آماده است.

بال مرغ کنجدی آماده

نکته: اگر بعد از پخت بال مرغ در فر، مقدار زیادی سس رقیق داخل سینی باقی ماند می‌توانید آن را در یک تابه بریزید و روی شعله بجوشانید تا غلیظ شود. سپس آن را روی مرغ‌ها بریزید.

سس بال مرغ