یکی از دسرهایی که معمولا همه خانم ها توی دورهمی هاشون درست می کنند کیک هستش. کیک ها انواع مختلفی دارند. به علاوه با توجه به موادی که داخلشون استفاده میشه دارای طعم های متفاوتی هستند. یکی از کیک هایی که خیلی خوشمزه هست و شما می تونین به راحتی درستش کنید، پای سیب کیکی است که بهش کیک پای سیب و دارچین هم گفته می‌شه. شاید بعضی از شما دوستان فکر کنید که تهیه این کیک سخت باشه. اما اصلا اینطور نیست. این کیک هم به همون سادگی پای سیب آماده میشه و حتی شاید ساده تر.

پای سیب کیکی رو همه می پسندن چون به خاطر دارچینش یک مزه متفاوت داره. با من همراه بشید تا طرز تهیه این کیک خوشمزه رو بهتون یاد بدم. پیشنهاد میکنم علاوه بر این کیک، طرز تهیه تارت سیب رو هم از دست ندین.

 

طرز تهیه پای سیب کیکی

مرحله اول: آماده کردن مایع پای سیب کیکی

1- برای درست کردن این کیک ابتدا باید مواد میانی را آماده کنید. ابتدا سیب را نگینی و نازک خرد کرده و سپس با شکر و دارچین مخلوط کنید. می توانید این مواد را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

2- در مرحله بعد مایع کیک را آماده کنید. برای این کار ابتدا تخم مرغ ها و وانیل را مخلوط کنید تا از حالت لختگی در بیاید. سپس شکر را اضافه کرده و 5 دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شود. شیر را داخل مواد ریخته و فقط در حد مخلوط شدن آن ها را هم بزنید. حدود 1 دقیقه کافی است.

3- آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه با هم الک کرده و داخل مایع کیک بریزید. در این مرحله به همزن نیازی ندارید و باید مواد را با لیسک هم بزنید.

مرحله دوم: آماده برای سازی برای پخت کیک

1- یک قالب 22 یا 24 سانتی انتخاب کرده و کف آن را کاغذ روغنی بیاندازید. روی کاغذ و اطراف قالب را با روغن جدا کننده چرب کنید. نیمی از مایع پای سیب کیکی را داخل قالب بریزید، سپس مخلوط سیب و دارچین را روی مایع پخش کنید. در صورت تمایل سیب ها را با فاصله از دیواره قالب قرار دهید. سپس باقیمانده مایع کیک را با استفاده از قیف روی سیب ها ریخته و سطح کیک را صاف کنید.

  ریختن مایع پای سیب کیکی در قالب  

2- قالب را روی طبقه وسط فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کرده اید قرار داده تا کیک بپزد. تقریبا 30 تا 40 دقیقه زمان لازم است تا کیک پخته شود. این زمان به دمای فر شما بستگی دارد.

3- پس از گذشت زمان گفته شده کیک را با خلال دندان چک کنید. اگر تمیز بیرون آمد کیک شما پخته است. وگرنه باید زمان بیشتری صبر کنید.

7- زمانی که کیک پخته شد اجازه دهید که خنک شود و سپس آن را از قالب جدا کرده و روی آن پودر قند و دارچین بپاشید.

 

نکات کلیدی برای تهیه کیک پای سیب و دارچین

- برای درست کردن روغن جدا کننده، 50 گرم کره یا روغن جامد را به دما محیط برسانید. سپس با 50 گرم روغن مایع و 50 گرم آرد مخلوط کرده و با همزن بزنید تا غلظت آن شبیه ماست شود. اگر از کره استفاده کردید، این روغن را داخل یک شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

- سعی کنید قالب را بیشتر از 2/3 پر نکنید، چون کیک پف کرده و از قالب می ریزد.

-  برای اینکه روی پای سیب کیکی برشته شود 3 دقیقه آخر شعله بالایی فر را روشن کنید.

- برای تهیه کیک پای سیب بدون فر میتوانید از روش های پخت کیک بدون فر استفاده کنید.

  تصاویر از : https://www.jocooks.com/recipes/apple-pie-cake/