آرد نخودچی همیشه جایگاه خاصی در آشپزی داشته و دارد و طعم خیلی خوبی به غذاهای مختلف می‌دهد. کوکوی نخودچی و سبزیجات هم از این قضیه مستثنی نیست. نکته جالب این است که می‌توان در انواع کیک و کوکو از مخلوط آرد نخودچی و آب به جای تخم مرغ استفاده کرد. در کوکوی نخودچی و سبزیجات هم همین کار را می‌کنیم. آردنخودچی و آب با هم مخلوط می‌‌شوند. کمی پنیر پارمزان هم اضافه می‌شود که بدون آن کوکوی شما قدری بی‌مزه می‌شود. پس سعی کنید حتماً از پنیر استفاده کنید. و بالاخره سبزیجات خرد شده که می‌توانید ترکیب آن را به اختیار خود تغییر دهید. فقط توجه کنید که در کل برای تهیه این کوکو به حدود ۳ پیمانه سبزیجات خرد شده نیاز دارید. این مخلوط در قالب مافین پخته و در حدود نیم ساعت کوکوی نخودچی و سبزیجات شما آماده می‌شود. پیشنهاد میکنم دیگر انواع غذا با سبزیجات را هم امتحان کنید.

طرز تهیه کوکوی نخودچی و سبزیجات

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. آرد نخودچی، پنیر پارمزان رنده شده، بیکینگ پودر، نمک و فلفل را در کاسه‌ای بریزید. ۲ و نیم پیمانه آب به آنها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. مایه را کنار بگذارید و سبزیجات را آماده کنید.

روغن زیتون را در یک تابه بریزید و روی شعله متوسط داغ کنید. همه سبزیجات خرد شده را به جز پیازچه را همراه با ذرت داخل تابه بریزید. حدود ۷-۸ دقیقه تفت بدهید تا شروع به قهوه‌ای شدن کنند. حال پیازچه حلقه شده را اضافه کنید و دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید. به مقدار کافی نمک و فلفل بپاشید و سپس مخلوط سبزیجات را از روی شعله بردارید.

کف قالب‌های مافین را با کمی روغن چرب کنید. سبزیجات را بین قالب‌ها به طور مساوی تقسیم کنید. شروع کنید به ریختن مایه آرد نخودچی روی سبزیجات. این کار را با قاشق انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که مایه به زیر سبزیجات نفوذ کند (اگر لازم شد زیر و رو کنید).

مخلوط آرد نخودچی و سبزیجات

مافین‌ها را ۳۰-۳۵ دقیقه در فر قرار دهید. با فرو کردن یک خلال دندان داخل کوکو از پخته بودن آن حاصل کنید. بگذارید کوکو‌ها ۱۰ دقیقه خنک شوند سپس آنها را از قالب خارج کنید. اگر لازم شد از یک چاقو برای خارج کردن آنها از قالب استفاده کنید.

مافین نخودچی و سبزیجات

کوکوی آرد نخودچی و سبزیجات را می‌توانید تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید و موقع سرو در مایکروفر گرم کنید. اما بهترین کیفیت را زمانی دارد که در فر گرم شده باشد.

نکته: برای بهتر در آمدن کوکوها از قالب بهتر است از کپسول کاغذ روغنی استفاده کنید.