اسفناج از جمله مغذی ترین سبزی هایی است که در آشپزی ایرانی و فرنگی جایگاه خاص و ویژه ای دارد و با استفاده از آن خوردنی های خوشمزه ای می توان تهیه کرد برای مثال سالاد اسفناج یکی از پیش غذاهای خوشمزه است که در سطح جهان تهیه می شه و بسیار پرطرفدار و دوست داشتنیه و غیر از اون برای ما ایرانی ها بورانی اسفناج، خورش آلو اسفناج، نرگسی اسفناج، تهچین اسفناج و اسفناج پلو بسیار شناخته شده است که هر کدام طعم خوب و منحصر به فردی داره. در این نوشته قصد آموزش اسفناج پلو با مرغ رو دارم که اگر از دوستداران اسفناج باشید مطمئن هستم از خوردن اسفناج پلو خوشمزه لذت می برید پس در ادامه مطلب همراه من باشید تا مراحل تهیه پلو اسفناج  مجلسی رو یاد بگیرید و با فوت و فنش آشنا شوید.
پلو مخلوط

طرز تهیه اسفناج پلو خوشمزه

 

مرحله اول:

اسفناج را بعد از شستن و خشک کردن به اندازه دلخواه خرد کنید.  

مرحله دوم:

اسفناج را در تابه بریزید و اجازه دهید به خوبی نرم شود و بپزد.(متخصصین تغذیه معتقدند بهتر است اسفناج را بدون خرد کردن حرارت دهید تا مواد مغذی اش به خوبی حفظ شود و در اثر حرارت دیدن از بین نرود. پس می توان برای اسفناج پلو اول اسفناج را پخت و بعد کمی آن را برش زد.)  

مرحله سوم:

پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن سرخ کنید تاطلایی و سبک شود. (بهتر است هنگام سرخ کردن پیاز حرارت را کم کنید تا پیاز به خوبی پوک و ترد شود.)  
پیاز

مرحله چهارم:

ادویه و اسفناج پخته را همراه مرغ ریش ریش شده به پیاز سرخ شده اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم تفت دهید. از این جا به بعد مراحل تهیه اسفناج پلو شبیه به خیلی پلوهای دیگر است.
مایه پلواسفناج

مرحله پنجم:

مقداری آب در قابلمه به جوش آورید و برنج را پس از شستن به آن اضافه کنید. مقداری نمک به آن اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا زمانی که برنج نیم پز شود و بعد آن را آبکش کنید.
برنج ابکش

مرحله ششم:

در این مرحله مایه مرغ و اسفناج را لابه لای برنج آب کش شده درون قابلمه بریزید.  

مرحله هفتم:

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و شعله را کمی زیاد کنید تا درون قابلمه اسفناج پلو با مرغ بخار بیافتد و بعد در قابلمه را با دم کنی یا پارچه تمیز بپوشانید و غذا را دم بگذارید.  

مرحله هشتم:

بعد از یک ربع مقداری روغن داغ کنید و آن را روی پلو اسفناج بریزید و تا زمانی که پلو به خوبی دم بکشد در انتها در صورت تمایل مقداری زعفران دم شدم روی پلو بریزید و بعد غذا را سرو کنید.
پلو

نکات تهیه اسفناج پلو

- اگر می خواهید اسفناج پلو با مرغ مجلسی تهیه کنید می توانید مرغ را به صورت تکه ای سرخ کنید و بپزید و بعد لابلای برنج قرار دهید و حتی می توان مقداری زرشک همراه آن استفاده کنید. - پلوی مجلسی را میتوانید با جوجه حلزونی یا کوفته قلقلی هم تزیین و سرو کنید. - اگر دوست دارید  پلو مجلسی خوش عطر و بو تری داشته باشید در مرحله چهارم  همراه پیاز مقداری سیر تفت دهید و بعد سایر مواد را اضافه کنید. - اگر می خواهید کته اسفناج درست کنید پس از کشیده شدن آب برنج سایر مواد را به برنج بیافزایید و به آرامی مخلوط کنید در این صورت غذای مغذی تری خواهید داشت. همراهان عزیز خوشحال می شویم این پلو خوشمزه را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.