قبلاً با طرز تهیه کیک سیب فوق العاده خوشمزه آشنا شدید. یکی دیگه از ترکیب هایی که من عاشقش هستم ترکیب سیب و دارچینه. همون چیزی که طعم عالی پای سیب رو بهش میده. این بار میخوام کیک سیب و دارچین رو بهتون آموزش بدم. به نظرم هر کسی که پای سیب رو دوست داشته باشه از این کیک هم خوشش میاد. اگر هم تا حالا پای سیب رو امتحان نکردید که حتتتتتما باید این کیک رو بچشید. واقعا حیفه که این ترکیب خوش عطر و خوشمزه رو از دست بدید. اینجا برای تهیه کیک سیب و دارچین از شکر سفید استفاده شده. اما میتونید نیمی از شکر رو با شکر قهوه ای جایگزین کنید. به نظرم این طوری خوشمزه تر میشه. شکر قهوه ای رطوبت کیک رو بهتر نگه میداره و در ضمن کالری کمتری هم داره.

  کیک با سیب و دارچین  

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

 

مرحله اول:

فر را روشن کنید. روی دمای 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود. سیب ها را پوست بگیرید. هسته های وسط سیب را خالی کنید. سپس آنها را به صورت نگینی خرد کنید و در کاسه ای بریزید. شکر (پنج قاشق) و دارچین را اضافه کنید و زیر و رو نمایید.

  سیب و شکر و دارچین  

مرحله دوم:

آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم در کاسه بزرگی الک کنید. در کاسه دیگری، روغن، آب پرتقال، شکر، وانیل و تخم مرغ را بریزید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. از همزن سیمی یا همزن برقی استفاده کنید. سپس مواد مایع را روی مواد خشک بریزید و با هم مخلوط نمایید. اگر میخواهید از گردو استفاده کنید آن را نیز در این مرحله اضافه کنید.

  مخلوط مواد کیک سیب و دارچین  

مرحله سوم:

کف قالب را چرب کنید. بهتر است برای تهیه کیک سیب و دارچین از قالب حلقه ای (قالب باندت) استفاده کنید. نیمی از مایه کیک را کف قالب بریزید. نیمی از سیب ها را (همراه با آبی که از سیب ها جدا شده) روی مایه کیک بریزید. سپس مایه باقیمانده را بریزید. در آخر بقیه سیب ها را روی کیک بچینید. قالب را حدوداً به مدت یک ساعت و نیم در فر قرار دهید. زمانی کیک آماده است که وقتی خلال دندان در آن فرو میکنید چیزی به آن نچسبد.

  قالب کیک  

بگذارید کیک خنک شود سپس آن را از قالب خارج کنید. این کیک روز بعد از اولش هم خوشمزه تر میشود. پیشنهاد میکنم از روز قبل آن را تهیه کنید. رویش فویل بکشید و بگذارید در دمای اتاق یا در یخچال بماند. (بیشتر از یک روز در دمای اتاق نگه ندارید)

  کیک سیب و دارچین خوشمزه  

نکته های کلیدی تهیه کیک سیب و دارچین

- شیرینی این کیک به نسبت زیاد است. میتوانید نصف پیمانه از شکر را کم کنید. در ضمن میتوانید از شکر قهوه ای استفاده کنید که شیرینی و کالری کمتری دارد.

- در تهیه این کیک میتوانید از روغن آفتابگردان، زیتون، نارگیل و یا حتی کره آب شده استفاده کنید.

- برای تهیه کیک سیب و دارچین رژیمی نیمی از روغن را حذف کنید و به جای آن ماست اضافه کنید. مقدار شکر را هم به 1 و 1/4 پیمانه کاهش دهید.

- گاهی اطراف تکه های کیک خمیر خام باقی میماند. پس موقع تست کردن با خلال دندان این قسمت ها را هم تست کنید.

- اگر روی کیک شما زود قهوه ای میشود و مغز کیک هنوز خام است میتوانید روی قالب فویل بکشید. فقط چند دقیقه قبل از خاموش کردن فویل را بردارید تا سیب و دارچین روی کیک هم برشته شود.

- کیک سیب و دارچین را میتوانید فریز هم بکنید. بهتر است اول دور کیک فویل بکشید و بعد آن را در پلاستیک یا ظرف در دار قرار دهید.

- به جای آب پرتقال میتوانید از آب سیب یا میوه های دیگر هم استفاده کنید.

- اگه به ترکیب سیب و دارچین علاقه دارید میتوانید کیک سیب گردویی را هم امتحان کنید.