بار توت فرنگی و موز صبحانه‌ای مقوی و خیلی خیلی خوشمزه است. خیلی‌ها معتقدند صبحانه مهمترین وعده غذایی است اما معمولاً افراد صبح زود وقت تهیه صبحانه را ندارند یا ممکن است اشتها نداشته باشند. این بارهای خوشمزه که به سادگی با موز، توت فرنگی، پودر نارگیل و گردو تهیه می‌شوند قطعاً هرکسی را تشویق به خوردن صبحانه می‌کنند. در ضمن مزیت اصلی این بارها این است که می‌توانید اول هفته تعدادی از آنها را تهیه کنید و در یخچال نگه دارید تا هر زمان حوصله یا وقت تهیه صبحانه را نداشتید آنها را میل کنید. در ضمن این بارها می‌توانند تغذیه‌ای سالم و جذاب برای بچه مدرسه‌ای‌ها باشند.

برای تهیه بار توت فرنگی و موز ابتدا مواد اصلی خیلی خوب داخل غذاساز خرد و میکس می‌شوند و سپس در فر پخته می‌شوند. پس از آن یک لایه مربای توت فرنگی روی بارها ریخته می‌شود. در آخر هم گردو و پودر نارگیل تفت داده شده روی مربا ریخته می‌شوند و دوباره بار ۵ دقیقه در فر پخته می‌شود. بار توت فرنگی و موز را می‌توانید همراه با چای، قهوه یا شیر به عنوان صبحانه میل کنید و به این ترتیب تا زمان ناهار پرانرژی و بانشاط بمانید.

طرز تهیه بار توت فرنگی و موز صبحانه

پیش از هر چیز فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. داخل یک قالب لوف (قالب مستطیلی) کاغذ روغنی بکشید. ۱ پیمانه از گردو و ۱ پیمانه از پودر نارگیل را داخل غذاساز بریزید. پالس بزنید تا خرد و مخلوط شوند. موزها را چند تکه کنید و همراه با وانیل و نمک داخل غذاساز بریزید. مجدداً پالس بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. سپس خمیر تهیه شده را داخل قالب بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید. ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود.

میکس مواد بار موز و توت فرنگی

در این مدت پودر نارگیل باقی مانده را داخل یک تابه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. تفت بدهید تا کمی قهوه‌ای رنگ شود و مرتب هم بزنید. سپس آن را از روی شعله بردارید و با نصف پیمانه گردوی خرد شده مخلوط کنید.

وقتی قالب بارها را از فر خارج کردید یک لایه نازک مربای توت فرنگی روی آن‌ بمالید. مخلوط پودر نارگیل بوداده و گردو را روی آن بپاشید. ۵-۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود.

ریختن گردو و پودر نارگیل

بگذارید کاملاً خنک شود سپس آن را به صورت مستطیلی برش بزنید تا بار توت فرنگی و موز صبحانه آماده شود. قبل از سرو بارها را حداقل نیم ساعت در یخچال بگذارید.

بار توت فرنگی و موز