شیرینی سیب به شکل رز شبیه پای سیب کوچیک و شیکیه که میتونه برای مهمونی ها و دورهمی های دوستانه خیلی جذاب باشه. اگه خمیر رو آماده از لوازم قنادی تهیه کنید دیگه کار زیادی هم نداره و خیلی راحت و آسون آماده میشه. در ادامه طرز تهیه شیرینی سیب رو به صورت تصویری و مرحله به مرحله براتون میگم. اگه از این شیرینی خوشتون اومد شیرینی گل رز رو هم ببینید که بدون سیب و با یه خمیر ساده خونگی تهیه میشه.

شیرینی

طرز تهیه شیرینی رز سیب با خمیر هزارلا

مرحله اول:

سیب را بشویید و از وسط نصف کنید ، هسته سیب را خارج کنید و سیب را با پوست به صورت باریک برش بزنید سپس با آبلیمو و مقداری آب مخلوط کنید و 3 دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید تا نرم شوند ( میتوانید چند دقیقه روی حرارت مستقیم هم بجوشانید ).

شیرینی

مرحله دوم:

خمیر هزارلا را بخرید یا خودتان آماده کنید. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید سپس به صورت نوارهایی به اندازه 5 سانتیمتر در 20 سانتیمتر برش بزنید ( خمیر را 30 دقیقه پیش از کار از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد ).

شیرینی

مرحله سوم:

روی هر خمیر مقداری مربا یا عسل بزنید. بخش بالایی هر خمیر را برش های سیب قرار دهید سپس بخش پایینی خمیر را به سمت بالا تا بزنید ( دقت کنید سیب ها را به صورتی قرار دهید که بعد از تا زدن نصف برش های سیب بیرون از خمیر باشد ).

شیرینی

مرحله چهارم:

پس از تا زدن خمیر را از چپ به راست با دقت رول کنید تا در نهایت به شکل گل رز زیبایی شود (لبه های ابتدایی و انتهایی خمیر را با فشار دست دهید به هم بچسبانید).

شیرینی

مرحله پنجم:

داخل قالب ها را چرب کنید و داخل هر قالب یک رز سیب قرار دهید سپس قالب را داخل فری که از قبل با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 35 - 45 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها آماده شوند.

شیرینی

مرحله ششم:

پس از آماده شدن شیرینی ها قالب را از فر خارج کنید ، کمی صبر کنید تا شیرینی ها خنک شوند سپس شیرینی ها را از قالب خارج کنید و مخلوط پودر قند و پودر دارچین را روی شیرینی ها بپاشید و سرو کنید.

شیرینی