سالاد تبوله گل کلم یکی از کم کالری‌ترین غذاهایی است که می‌توانید تهیه کنید. با خوردن این سالاد خود به خود احساس نشاط، سرزندگی و شادابی به شما دست می‌دهد. مخلوط گل کلم، گوجه، جعفری و گشنیز با آبلیمو و کمی ادویه: چه چیزی بهتر و سالم‌تر از این؟ در کل گل کلم از سبزیجاتی است که در همه رژیم‌های لاغری سفارش می‌شود. چون بسیار کم کالری است و در ضمن سیر کننده هم هست. اما استفاده از این گیاه فوق‌العاده فقط مختص کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند نیست. بلکه بقیه هم می‌توانند در کنار غذاهای دیگر برای سلامتی آن را در رژیم غذایی خود جا دهند. سالاد تبوله گل کلم هم می‌تواند یک شام خیلی سبک باشد و هم می‌تواند در کنار غذاهای دیگر به عنوان دورچین سرو شود.فقط کافی است یک نگاه به جدول ارزش غذایی سالاد تبوله گل کلم بیاندازید تا متقاعد شوید هفته ای یک بار آن را تهیه و مصرف کنید.

طرز تهیه سالاد تبوله گل کلم

گل کلم را بشویید و ساقه و برگهای آن را جدا کنید. سپس کل دسته گل کلم را رنده کنید. می‌توانید این کار را با دست و با استفاده از رنده معمولی انجام دهید یا این که از غذاساز استفاده کنید که خیلی سریع‌تر و راحت تر خواهد بود. گل کلم رنده شده را در کاسه بزرگی بریزید.

گل کلم رنده شده

گوجه را به صورت نگینی خرد کنید. گشنیز و جعفری را نیز روی تخته بگذارید و خوب خرد کنید. حال گوجه، گشنیز و جعفری را روی گل کلم رنده شده بریزید. آبلیمو، پودر سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سالاد را بچشید و در صورت لزوم مقدار چاشنی‌ها را تنظیم کنید. امیدواریم از این سالاد رژیمی لذت ببرید.

تبوله گل کلم

سالاد تبوله گل کلم آماده است. نوش جان!

نکته: در صورت استفاده از رنده غذاساز می‌توانید گشنیز و جعفری را نیز با گل کلم داخل غذاساز بریزید و دیگر آن‌ها را خرد نکنید.