خوراک گوشت و سیب زمینی

خوراک گوشت و سیب زمینی غذایی ساده و مقوی است که فقط نیاز به چند ماده ساده دارد و این مواد معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. تهیه خوراک گوشت و سیب زمینی ممکن است کمی وقت گیر باشد اما خیلی خیلی راحت است. گوشت بعد از کمی سرخ شدن همراه با پیاز، هویج، سس گوجه و ادویه‌ حسابی در آب پخته می‌شود. پس از آن سیب زمینی در این مخلوط پخته می‌شود و طعمی خیلی خوب پیدا می‌کند. این خوراک گوشت سیب زمینی در اصل یک غذای روسی است که بیشتر اوقات با خیارشور سرو می‌شود. البته از سالاد و سبزی خوردن هم می‌تواند در کنار این خوراک لذیذ استفاده شود.

طرز تهیه: ابتدا گوشت را تکه تکه کنید (در ابعاد مناسب خورش). کف یک قابلمه چدنی را چرب کنید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. سپس گوشت خرد شده را داخل آن بریزید و تفت بدهید تا اطراف تکه‌های گوشت سرخ شود.

سرخ کردن گوشت

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به گوشت اضافه کنید. دو سه دقیقه تفت بدهید.

گوشت و پیاز

در این مدت هویج را به صورت خلالی خرد کنید و آن را نیز داخل قابلمه بریزید. سپس نمک، فلفل و برگ بو یا آویشن را اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید.

هویج خلالی

رب گوجه را داخل ظرف دیگر بریزید. یک پیمانه آب گرم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رب در آب حل شود. سس گوجه را داخل قابلمه بریزید. حال عصاره گوشت یا مرغ را داخل ۱ پیمانه آب گرم حل کنید و آن را نیز داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را کمتر از متوسط قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید. اجازه بدهید ۱ ساعت به پخت ادامه دهد تا گوشت کاملاً نرم و پخته شود.

گوشت با سس گوجه

سیب زمینی‌ها را پوست بکنید و خرد کنید و بعد از پخته شدن گوشت، به بقیه مواد اضافه کنید.

گوشت و سیب زمینی

شعله را کمی بیشتر کنید و بگذارید حدود نیم ساعت دیگر روی حرارت بماند. پخته بودن سیب زمینی را با فرو کردن چنگال در آن امتحان کنید.

نکته: مقدار نمک را خیلی کم بردارید چون عصاره گوشت یا مرغ خودش نمک دارد.