چیز کیک لیمویی

چیز کیک

طرز تهیه : بیسکوییت ها را با میکسر بزنید یا بکوبید تا خرد و یکدست شوند ، کره نرم شده در دمای اتاق را به بیسکوییت های خرد شده اضافه و با نوک انگشتان مخلوط کنید تا مانند خرده نان شود.

ته قالب ( 22 سانتیمتری ) را چرب کنید و مخلوط کره و خرده بیسکوییت را ته قالب بریزید و با دست خوب فشرده و منسجم کنید سپس قالب را داخل یخچال بگذارید تا لایه بیسکوییتی سرد و سفت شود.

پودر ژلاتین و آبلیمو را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس روی حرارت بخار آب داغ قرار دهید تا ژلاتین حل شود ( روش بن ماری ).

چیز کیک

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید ، سفیده تخم مرغ را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتی سبک و ابری پیدا کند ( کاسه را برمیگردانید نریزد ) سپس نصف شکر را به آن اضافه کنید و بزنید تا کشدار شود.

زرده تخم مرغ ، پنیر ماسکارپونه یا خامه ای و باقی مانده شکر را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا یکدست شود سپس خامه و ماست را اضافه کنید و بزنید ، پس از مخلوط شدن مواد ژلاتین حل شده و مخلوط سفیده و شکر را به مایه چیز کیک اضافه و با قاشق مخلوط کنید.

قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مایه چیز کیک را روی لایه بیسکوییتی بریزید و پخش کنید سپس قالب چیز کیک را 4 - 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بسته شود.

چیز کیک

برای تهیه سس لیمویی کره ، شکر ، زرده های تخم مرغ و آبلیمو را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، هم بزنید تا سس لیمویی غلیظ شود ( میتوانید برای طعم قوی تر 1 قاشق چایخوری رنده پوست لیمو ترش هم به سس اضافه کنید ).

پس از آماده شدن چیز کیک ، سس لیمویی را که به دمای اتاق رسیده است روی چیز کیک بریزید و چیز کیک را سرو کنید ( میتوانید 1 ساعت دیگر چیز کیک را داخل یخچال بگذارید تا سس لیمویی سرد شود ).

نکته ها : میتوانید به جای سس لیمو از ژله لیمویی برای تزیین روی چیز کیک استفاده کنید ، میتوانید به جای ماست از همان مقدار خامه استفاده کنید.