كيك چاكوچينو

کیک چاکوچینو ترکیبی از کیک شکلاتی ( چاکلت کیک ) و کیک کاپوچینو است که طعم و بافتی عالی و خاص دارد.

کیک شکلاتی

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، داخل کاسه ای آرد ، شکر ، بکینگ پودر و جوش شیرین را بریزید و مخلوط کنید.

پودر کاکائو ، کاپوچینو و کره ذوب شده را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس آب ولرم را اضافه و مخلوط کنید تا مانند سس شکلاتی شود ، سس شکلاتی را به مخلوط آرد اضافه و در حدی که مواد مخلوط شوند هم بزنید.

کیک شکلاتی

شیر ،  ماست ، اسانس وانیل و تخم مرغ را به مایه کیک اضافه و مخلوط کنید ( این کیک نیازی به همزن ندارد ، مواد را با قاشق و فقط در حدی که مخلوط شوند هم بزنید ).

داخل قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک را داخل قالب بریزید ( از 1 قالب بزرگ یا 2 قالب کوچک استفاده کنید ، مایه کیک باید تقریبا نصف قالب را پر کند ) ، قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید 30 - 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

کیک شکلاتی

پس از 30 دقیقه تست کنید که کیک پخته است یا خیر ، پس از پخت کیک را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا سرد شود ( در دمای اتاق ).

برای تهیه کرم کاپوچینو پنیر ماسکارپونه را داخل کاسه ای بریزید و پودر کاپوچینو را به آن اضافه کنید و با همزن 1 دقیقه بزنید ، خامه ( خامه سفت یا پر چرب ) را به مواد اضافه کنید و 5 دقیقه بزنید تا حجم کرم بیشتر شود سپس پودر قند را کم کم اضافه و به آرامی مخلوط کنید.

کیک شکلاتی

 کرم را داخل یخچال بگذارید تا خوب سرد شود ، کیک را به تعداد لایه هایی که میخواهید برش بزنید و کرم کاپوچینو را بین لایه ها قرار دهید ، کیک را 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس برش بزنید و سرو کنید ( ماندن بیش از حد کیک در یخچال کیک را سفت میکند ).

نکته ها : میتوانید پودر کاکائو را کاهش یا افزایش دهید ، میتوانید داخل کیک از 50 گرم شکلات ذوب شده یا نوتلا استفاده کنید ، کاپوچینو را میتوانید با پودر نسکافه یا قهوه فوری جایگزین کنید ، میتوانید داخل کرم از مقداری پودر قهوه فوری یا نوتلا استفاده کنید.