تارت گوجه و ریحان

گوجه و ریحان از سبزیجات بسیار مفید و خوش عطری هستند که ترکیب آنها با هم طعمی فوق العاده ایجاد می‌کند. تارت گوجه و ریحان یکی از ساده ترین تارت های غیر شیرین است که می‌توانید به عنوان صبحانه، عصرانه یا حتی شامی سبک تهیه و سرو کنید. خمیر تارت هم به سادگی تهیه می‌شود و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.

برای تهیه تارت گوجه و ریحان هم می‌توانید از گوجه معمولی استفاده کنید و هم گوجه زیتونی یا ترکیب آنها. به جای پنیر چدار می‌توانید از ترکیب پنیر موزورلا و پارمزان هم استفاده کنید.

طرز تهیه: ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. در این مدت، آرد سفید، آرد گندم، نمک و ریحان خشک شده را در یک کاسه متوسط بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب سرد را روی مواد خشک بریزید و مخلوط نمایید تا به شکل خمیر در بیاید. اگر خمیر فرم نمی‌گرفت به تدریج آب اضافه کنید (با قاشق چایخوری) تا زمانی که بتوانید بین دستهایتان آن را فرم بدهید. توجه کنید خمیر نباید خیس و چسبناک شود.

روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. با استفاده از وردنه خمیر را باز کنید و به شکل دایره ای به قطر ۳۰ سانت در بیاورید (سایز خمیر بستگی به قالب تارت دارد. در اینجا از قالب ۲۵ سانتی استفاده شده شما می‌توانید از چند قالب کوچک هم استفاده کنید). سپس خمیر را روی قالب چرب شده بیاندازید و لبه هایش را کمی به دیواره قالب فشار دهید. قسمت‌های اضافی را ببرید و اگر در قسمتی از خمیر پارگی ایجاد شده آن را با دست به هم بچسبانید.

با یک چنگال کف خمیر چندین سوراخ ایجاد کنید. این کار مانع از پف کردن خمیر خواهد شد. سپس آن را به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید. قبل از ریختن مواد داخل تارت بگذارید خمیر کمی خنک شود.

برای تهیه مواد داخل تارت، ابتدا پنیر چدار را رنده کنید. و یک لایه از آن را کف نان تارت بریزید. سپس گوجه خرد یا ورقه شده و برگ های ریحان را روی آن بچینید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل روی لایه گوجه بپاشید. تارت را ۲۵-۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود و عطر خوب آن را حس کنید. بگذارید تارت گوجه و ریحان چند دقیقه خنک شود سپس آن را سرو نمایید.

برش تارت گوجه و ریحان

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده