اگر اهل شیرینی تر باشید امکان ندارد رولت و نان خامه ای از شیرینی های محبوب شما نباشد. رولت هندوانه ای هم نوعی شیرینی تر فوق العاده خوشمزه است. کیک این رولت هندوانه ای به دلیل استفاده از نشاسته ذرت بسیار پوک و اسفنجی است و بافت جالبی دارد. با استفاده از رنگ های خوراکی میتوان رول را به رنگ قرمز و صورتی در آورد طوری که مثل هندوانه وسط آن قرمز و بیرونش سبز باشد. این رولت خامه ای زیبا برای دورهمی های دوستانه به ویژه تولد بچه ها و مهمانی شب یلدا بسیار مناسب است.

مرحله اول از طرز تهیه رولت هندوانه ای مربوط به تهیه تخم های هندوانه از شکلات میشود. که البته این مرحله اجباری نیست. میتوانید آن را حذف کنید یا از شکلات چیپسی به جای آن استفاده کنید. خامه قنادی را میتوانید به صورت فریز شده از فروشگاه لوازم قنادی تهیه کنید و موقع تهیه رولت هندوانه ای بگذارید یخ آن باز شود. سپس همان طور که هنوز کاملاً سرد است آن را با همزن بزنید.

 

طرز تهیه رولت هندوانه ای

مرحله اول :

شکلات را به روش بنماری یا در مایکروفر ذوب کنید. سپس آن را داخل قیف با ماسوره گرد کوچک بریزید. کف سینی کاغذ روغنی پهن کنید. با قیف روی کاغذ نقطه نقطه شکلات بگذارید (برای دانه های هندوانه). صبر کنید تا شکلات کاملا بسته شود یا در یخچال بگذارید.

تخم هندوانه شکلاتی     مرحله دوم:

برای تهیه کیک رولت، فر را با دمای 180 درجه روشن کنید. کف یک سینی فر کاغذ روغنی بکشید. در یک کاسه متوسط، زرده تخم مرغ ها را با دو قاشق از شکر بزنید. هم بزنید تا شکر حل شود. سپس شیر و روغن و وانیل را هم اضافه و مخلوط کنید. آرد را روی مواد الک کنید. پودر هندوانه و نشاسته ذرت را هم اضافه کنید. هم بزنید تا مایه یکدست شود.

مرحله سوم:

در کاسه دیگری سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کنند. کرم تارتار را اضافه کنید. 2 دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید. بعد شکر باقیمانده را به آرامی اضافه کنید. 5-7 دقیقه با سرعت بیشتر هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد. حال سفیده را روی مخلوط زرده تخم مرغ بریزید.

مخلوط زرده و سفیده

مرحله چهارم:

مایه را دو قسمت کنید و در دو کاسه بریزید. یکی را با رنگ خوراکی قرمز مخلوط کنید تا صورتی (قرمز روشن) رنگ شود. دیگری را با رنگ سبز به رنگ سبز روشن در بیاورید. دو قاشق از مایه سبز را در کاسه کوچکی بریزید و مقدار بیشتری رنگ اضافه کنید تا سبز تیره شود.

رنگ خوراکی مرحله پنجم:

مایه صورتی را روی نیمی از سینی فر پخش کنید و با مایه سبز  پر کنید. با مایه سبز تیره روی سبز روشن خط بیاندازید. با کشیدن چاقوی استیلی یا خلال دندان روی خطوط طرح ایجاد کنید. سینی را به آرامی روی سطحی بکوبید تا اگر حبابی در مایه هست از بین برود.

مایه رولت هندوانه ای   مرحله ششم:

12-17 دقیقه در فر گرم شده بپزید تا زمانی که با لمس کردن کیک حالت فنری پیدا کرده باشد. روی یک پارچه تمیز بزرگ پودر شکر بپاشید. یکی دو دقیقه بعد از پخت همان طور که کیک هنوز داغ است آن را روی پارچه برگردانید. کاغذ روغنی را از آن جدا کنید. کیک را با پارچه رول کنید و بگذارید نیم تا یک ساعت بماند و خنک شود.

رول کردن رولت خامه ای   مرحله هفتم:

وقتی کیک خنک شد، آن را باز کنید. دور تا دورش را با چاقو صاف کنید. یک لایه خامه قنادی فرم گرفته روی آن بمالید و سپس دوباره رول کنید. سعی کنید رول تا جای ممکن فشرده باشد.

رولت را حداقل 4 ساعت در یخچال قرار دهید. سپس برش بزنید و تخم هندوانه های شکلاتی را روی آن بریزید. نوش جان!   طرز تهیه رولت هندوانه