املت گوجه و اسفناج چیزی بیشتر از یک املت معمولی است. ترکیب تخم مرغ، اسفناج، گوجه و بیکن یک وعده سالم و مغذی را برای شما فراهم می‌کند که به سادگی و در مدت زمان کمی آماده می‌شود. در ضمن می‌توانید علاوه بر اسفناج از سبزیجات دیگری مثل ریحان، جعفری و … هم در املت استفاده کنید. املت گوجه و اسفناج کمی ضخیم است و برای اینکه مغز آن پخته شود نیاز به دو مرحله پخت دارد. مرحله اول روی گاز انجام می‌شود و مرحله دوم در فر. با وجود این اگر چند تخم مرغ و کمی سبزیجات در یخچال داشته باشید تهیه آن تنها بین ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت وقت می‌گیرد. این املت برای وقتی که بخواهید برای عده زیادی صبحانه تهیه کنید هم بسیار مناسب است. چون تهیه آن بسیار ساده است و در عمل بعد از پخته شدن اسفناج فقط همه مواد روی هم ریخته و پخته می‌شوند.

طرز تهیه املت گوجه و اسفناج

ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید. شیر، ریحان خرد شده، نمک و فلفل را نیز با آن میکس کنید و کنار بگذارید.

روغن زیتون را در یک تابه نچسب ریخته و روی شعله متوسط داغ کنید. سپس اسفناج را داخل تابه بریزید. ۳-۴ دقیقه تفت بدهید تا برگ‌های اسفناج پخته و چروکیده شوند. حال در صورت تمایل کالباس بیکن را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

گوجه ورقه شده

مخلوط تخم مرغ را به تابه اضافه کنید. گوجه را ورقه کنید و روی محتویات تابه بچینید. هر از گاهی با استفاده از کفگیر گوشه املت را بلند کنید تا تخم مرغ پخته نشده به زیر برود. وقتی املت خودش را گرفت تابه را به فر منتقل کنید. بگذارید ۱۲-۱۵ دقیقه در فر باقی بماند تا خوب پخته شود. املت گوجه و اسفناج را مثل پیتزا برش بزنید و سرو کنید.

برش املت گوجه و اسفناج