یکی از انواع ترشی خوشمزه ترشی قارچ است. قارچ از جمله مواد غذایی است که به دلیل خواص زیادی که دارد در انواع ترشی از آن استفاده می شود. اما این ترشی ماده ی اصلی آن قارچ است. یکی از نکته های مثبت در مورد این ترشی آن است که می توان آن را در تمام فصول سال تهیه کرد. قارچ خوراکی خوشمزه ای است که خواص بسیار دارد. این خوراکی کلسترول و چربی ندارد و مقدار کربوهیدرات آن کم است. در نتیجه مقدار قابل توجهی پروتئین کم چرب به بدن می رساند. این  خوراکی خوشمزه حاوی مقدار زیادی فیبر و آنزیم بوده و به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. قارچ در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله ی قلبی، تصب شرایین و سکته موثر است. کسانی که کم خونی دارند همیشه احساس خستگی کرده و معمولا عملکرد سیستم عصبی شان کاهش می یابد. قارچ سرشار از آهن است و به سلامتی و افزایش قدرت افراد کمک می کند. از دیگر خواص قارچ مبارزه با دیابت است. قارچ به عنوان ماده ای کم انرژی برای افراد دیابتی در نظر گرفته می شود. همچنین چربی و کلسترول نداشته و در عین حال سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین، فیبر و آب است. با توجه به خواص قارچ با ما همراه شوید تا با طرز تهیه ترشی قارچ آشنا شده و این ترشی خوشمزه را در کنار غذا می کنید.

    ترشی قارچ  

طرز تهیه ترشی قارچ درسته

 

1- قارچ های کوچک را انتخاب کنید، آن ها را بشویید و در قابلمه بریزید.

2- قارچ ها را همراه آب و کمی آب لیمو به مدت 5 دقیقه بجوشانید. سپس آن ها را آبکشی کرده و اجازه دهید کاملا آبگیری شوند.

3- 1 و ½ پیمانه آب را به همراه فلفل سیاه، نمک و شکر را روی شعله قرار دهید تا کاملا حل شوند. سپس شعله را خاموش کنید و بعد از آن که کمی خنک شد سرکه را به آن اضافه کنید.

4- سیرها و سبزی های خرد شده را داخل شیشه ترشی بیندازید. سپس قارچ ها را به آن ها اضافه کرده و ترکیب آب و سرکه را روی آن بریزید تا سطح آن را پوشش دهد.

5- در ترشی را سفت ببندید تا هوا داخل آن نرود و به مدت یک هفته داخل یخچال قرار دهید.

6- بعد از یک هفته ترشی قارچ آماده است و می توانید آن را میل کنید.

  مواد اولیه ترشی قارچ

نکات کلیدی تهیه ترشی قارچ

- مدت زمان مصرف این ترشی کوتاه است و بیشتر از چهار هفته نمی توان از آن استفاده کرد. لذا سعی کنید به مقدار کم این ترشی را درست کنید.

- همانطور که ذکر شد این ترشی به روش های گوناگون تهیه می شود. می توانید قارچ ها را ورقه ورقه کنید و داخل شیشه بریزید.

- طرز تهیه ترشی قارچ با گوجه نیز متداول است و برای تهیه آن می توانید چند عدد گوجه گیلاسی یا گوجه های خرد شده به آن اضافه کنید.

- به جای سرکه سفید می توانید از سرکه بالزامیک استفاده کنید.

- استفاده از رب انار در این ترشی نیز می تواند ترشی قارچ خوشمزه ای به شما بدهد.

- می توانید به ترشی قارچ لوبیا سبز نیز اضافه کنید و از خواص ترشی لوبیا سبز نیز بهره مند شوید.

- استفاده از آبلیمو هنگام جوشاندن قارچ ها باعث می شود. قارچ ها سیاه نشوند.

ترشی با قارچ