لقمه گوشت یا انچلادای گوشت شامی لذیذ و خیلی خیلی ساده است که می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن را آماده کنید و سر سفره قرار دهید. ترکیب سس مارینارا با گوشت و پیاز در عین سادگی بسیار خوش طعم است. فلفل چیلی سبز هم این طعم عالی را تکمیل می‌کند و در ضمن باعث سرزندگی نشاط بیشتر می‌شود. لقمه گوشت همراه با مقداری پنیر داخل فر قرار می‌گیرد و برشته می‌شود. در اینجا از پنیر چدار استفاده شده ولی شما می‌توانید از پنیر موزورلا هم برای تهیه لقمه گوشت استفاده کنید.

طرز تهیه لقمه گوشت آسان

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف یک قالب مستطیلی بزرگ را با کمی روغن چرب کنید یا اسپری روغن بپاشید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و کنار بگذارید.

یکی دو قاشق روغن کف یک تابه بزرگ بریزید و آن را روی شعله بگذارید. وقتی روغن داغ شد پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. یکی دو دقیقه تفت بدهید تا پیاز شروع به طلایی شدن کند. حال گوشت چرخکرده را نیز اضافه کنید و ۸-۱۰ دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت قهوه‌ای رنگ شود.

پس از آن، فلفل خرد شده و سس مارینارا را اضافه کنید (۲-۳ قاشق از سس مارینارا را برای بعد نگه دارید) و با گوشت مخلوط نمایید. تابه را از روی شعله بردارید. وسط هر یک از نان‌های تورتیلا مقداری از مخلوط گوشت را بریزید. سپس نان را رول کنید و طوری داخل قالب مستطیلی قرار دهید که رول باز نشود.

وقتی همه نان‌ها را رول کردید و داخل قالب چیدید، سس مارینارای باقیمانده را روی آنها بریزید و پخش کنید. پس از آن پنیر چدار رنده شده را روی لقمه‌ها بپاشید.

سس روی اینچلادا

قالب را ۲۵-۳۰ دقیقه در فر فر قرار دهید تا پنیر ذوب شده و گوشه‌های ظرف حباب‌های سس مشاهده شود. لقمه گوشت را از فر خارج کنید. در صورت تمایل کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید و سرو کنید.

لقمه گوشت

-لقمه گوشت آسان یکی از انواع غذاها با گوشت چرخ کرده می باشد.