کیک هلو گردویی یکی از جذابترین کیک‌های میوه ای است که می‌توانید در فصل تابستان تهیه کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید. کیک هلو گردویی سه لایه دارد. لایه اول کیک ساده است. پس از آن یک لایه هلوی اسلایس شده و لایه آخر استروسل گردویی است. استروسل یک نوع روکش خمیری است که در شیرینی‌پزی به سبک آلمانی کاربرد دارد و پایه اصلی آن آرد، کره و شکر می‌باشد که در اینجا با گردو و ادویه‌های گوناگون خوش عطر ترکیب شده است. بنابراین کیک هلو گردویی ترکیبی است از طعم‌های مختلف که روی یک کیک ساده و عالی قرار گرفته‌اند.

برای تهیه این کیک بهتر است از هلوی زرد رنگ استفاده کنید. چون هلوی سفید روی کیک جلوه کمتری پیدا می‌کند. کیک هلو گردویی را می‌توانید به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای میل کنید. یا آن را به همراه خامه یا بستنی به عنوان دسر سرو کنید.

طرز تهیه کیک هلو گردویی

ابتدا روکش گردویی را آماده کنید. آرد، کره ذوب شده، شکر قهوه‌ای، گردوی خرد شده، دارچین و نمک را در کاسه کوچکی بریزید و هم بزنید تا یکدست شود و آن را برای بعد کنار بگذارید.

روکش استروسل گردویی

برای تهیه کیک، طبقه وسط فر را آماده کنید و آن را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. قالب گرد متوسط (ترجیحاً از نوع کمربندی) با روغن یا کره چرب کنید و روی آن مقدار اندکی آرد بپاشید. سپس آرد، بیکینگ پودر، نمک، دارچین، جوز هندی و هل را در یک کاسه متوسط میکس کنید و کنار بگذارید.

مواد خشک کیک هلو

در کاسه دیگری کره نرم شده و شکر را بریزید و ۳ دقیقه با همزن بزنید تا نرم و کم رنگ شود. سپس وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و مجدداً حدود ۲۰ ثانیه هم بزنید. حال مخلوط آرد و شیر را اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند و مایه نسبتاً غلیظی بدست بیاید.

مواد کیک هلو

مایه کیک را داخل قالب بریزید و تا جای ممکن سطح آن را صاف کنید. هلوی پوست کنده و اسلایس شده را روی خمیر بچینید و کمی فشار دهید تا بخشی از آنها در مایه فرو برود. حال مخلوطی را که برای روکش گردویی آماده کردید روی هلو بپاشید. ۴۵-۵۰ دقیقه در فر قرار دهید تا روی کیک طلایی رنگ شود.

چیدن هلو و مخلوط گردو

بلافاصله بعد از خارج کردن کیک از فر، با یک چاقو دور تا دور کیک را از قالب جدا کنید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و خنک شود سپس کمربند را باز کنید و کیک را از قالب خارج نمایید. می‌توانید کیک هلو گردویی را با خامه یا بستنی وانیلی و مقداری هلو تازه سرو کنید.

 کیک هلو گردویی آماده