ساندویچ مرغ و قارچ

ساندویچ مرغ و قارچ را می‌توانید با هر مرغی که دوست دارید تهیه کنید. یعنی پخت مرغ به سلیقه شماست. در واقع بهتر است این ساندویچ را موقعی تهیه کنید که مقداری مرغ پخته از غذاهای قبلی در یخچال دارید و می‌خواهید یک غذای لذیذ جدید با آن تهیه کنید. برای تهیه ساندویچ مرغ و قارچ باید ابتداسس قارچ را تهیه کنید که در آن از قارچ، سیر، آب مرغ و مقداری هم کره استفاده می‌شود. سس قارچ طعمی عالی به ساندویچ شما می‌دهد. علاوه بر این نان ساندویچ هم با مقداری کره در تابه سرخ می‌شود. به این ترتیب نانی داغ و برشته خواهید داشت که البته مقداری هم پنیر روی آن قرار گرفته است. بهتر است در تهیه ساندویچ مرغ و قارچ از نانی استفاده کنید که کمی سفت و ضخیم و ترجیحاً ۱ روز مانده باشد.

طرز تهیه: برای تهیه سس قارچ، ابتدا قارچ‌ها را بشویید، خشک کنید و اسلایس نمایید. کف تابه‌ای یکی دو قاشق روغن بریزید و بگذارید روی شعله داغ شود. سیر خرد شده را به روغن اضافه کنید. حدود ۳ دقیقه تفت بدهید تا سیر معطر شود. سپس قارچ را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا قارچ پخته و قهوه‌ای رنگ شود و حجم آن کاهش پیدا کند. ۱ پیمانه آب مرغ را همراه با کمی نمک و فلفل اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید سپس شعله را کم کنید. ۱ قاشق کره را داخل سس بریزید و هم بزنید تا ذوب شود. اجازه دهید سس روی شعله ملایم غلیظ شود. در صورت تمایل کمی جعفری خرد شده هم روی سس بریزید.

سس قارچ

برای تهیه ساندویچ، کف یک تابه تمیز را چرب کنید و بگذارید روی شعله ملایم داغ شود. دو عدد نان تست را بردارید و یک طرف آنها کره بمالید. سپس آنها را داخل تابه قرار دهید (طرفی که کره مالیده شده کف تابه قرار بگیرد). پنیر موزورلا و پنیر پارمزان را به ترتیب روی نان‌ها بریزید و صبر کنید تا پنیر روی نان ذوب شود.

سر هم کردن ساندویچ مرغ و قارچ

حال نان‌ها را از تابه خارج کنید و داخل بشقاب بگذارید. روی یکی از نان‌ها مرغ پخته خرد شده را بریزید. سپس یکی دو قاشق از سس قارچ را اضافه کنید (سعی کنید بیشتر قارچ‌هایش را بردارید و زیاد مایع برندارید). ساندویچ را با نان پنیری دیگر ببندید و کمی فشار دهید. ساندویچ مرغ و قارچ آماده است. نوش جان!

ساندویچ مرغ و قارچ آماده