کیک توت فرنگی ساده یکی از آسان‌ترین، زیباترین و خوشمزه‌ترین کیک‌هایی است که می‌توان تهیه کرد و به ویژه در فصل تابستان با توت فرنگی تازه و آبدار لطف خاصی دارد. مواد لازم برای این کیک هم خیلی ساده و معمولاً دم دست هستند. می‌توانید کیک ساده توت فرنگی را به عنوان عصرانه همراه با یک نوشیدنی خنک میل کنید یا آن را پس از غذا به عنوان دسر سرو کنید. همچنین می‌توانید برای جلوه بیشتر کمی خامه قنادی ساده روی آن اسپری کنید یا آن را همراه با بستنی وانیلی سرو نمایید. بهتر است قبل از تهیه کیک توت فرنگی‌ها را آماده و از وسط نصف کنید. تا وقتی مایه کیک آماده شد بلافاصله آنها را روی کیک بچینید. پس از آن فقط کافی است کمی شکر روی توت فرنگی بپاشید و کیک را در فر بپزید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده

ابتدا فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف و دیواره‌های یک قالب گرد حدوداً ۲۲ سانتی را با کره نرم شده چرب کنید. در یک کاسه متوسط، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

کره و شکر

در کاسه دیگری کره نرم شده و۱ پیمانه شکر را با همزن خوب بزنید تا رنگ روشن و حالت پوک پیدا کند (حدود ۳ دقیقه). تخم مرغ و اسانس وانیل را به آن اضافه کنید و با سرعت کم بزنید تا میکس شوند. حال به تدریج مخلوط آرد و شیر را یکی در میان اضافه کنید و همزمان با سرعت کم هم بزنید تا مایه یکدست و غلیظی حاصل شود.

مایه کیک

مایه کیک را داخل قالب بریزید و سطحش را با لیسک صاف کنید. توت فرنگی‌ها را که از قبل برگشان جدا شده از وسط نصف کنید. سپس آنها را روی سطح کیک به طور منظم بچینید. ۲ قاشق شکر باقی‌مانده را روی توت فرنگی‌ها بپاشید.

کیک توت فرنگی آماده پخت

قالب را به فر منتقل کنید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه درجه فر را به ۱۶۰ درجه سانتیگراد کاهش دهید و بگذارید تا کیک کمی طلایی شود و خلال دندان تمیز از آن بیرون بیاید که حدوداً یک ساعت طول می‌کشد. کیک توت فرنگی ساده را با خامه یا بستنی وانیلی سرو کنید.

کیک توت فرنگی آسان

نکته: می‌توانید کیک توت فرنگی ساده را تا چند روز در ظرف در بسته در دمای اتاق نگهداری کنید.