ساندی شکلات نوعی پودینگ شکلاتی خوشمزه و عالی است که به راحتی تهیه می‌شود و عملاً در دو مرحله آماده است. این دسر را می‌توانید برای مهمانی‌های مختلف از قبل تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید. نکته مهم در نگهداری ساندی شکلات این است که باید مستقیم روی آن سلفون بکشید در غیر این صورت لایه سفتی روی آن بسته می‌شود که باعث کاهش کیفیت دسر شما خواهد شد. برای تزیین ساندی شکلات می‌توانید از چیزهای مختلفی مثل اسپری خامه، چیپس شکلات یا گیلاس و میوه‌های مشابه دیگر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترافل‌های رنگی زیبا برای جذب بیشتر بچه ها استفاده نمایید.

طرز تهیه ساندی شکلات

مرحله اول:

ابتدا شکر، کاکائو، نشاسته ذرت و نمک را در یک شیر جوش بریزید و با هم مخلوط کنید. نصف شیر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایع یکدست شود. سپس شیر باقی مانده را اضافه کنید و مجدداً هم بزنید.

اضافه کردن شیر به پودینگ

مرحله دوم:

حال شیرجوش را به روی شعله گاز منتقل کنید و به هم زدن ادامه دهید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه پودینگ غلیظ می‌شود و به جوش می‌آید. وقتی جوش آمد ۱ دقیقه دیگر بگذارید روی شعله بماند. در این مدت از هم زدن دست برندارید.

مرحله سوم:

شیرجوش را از روی گاز بردارید. شکلات تلخ خرد شده و وانیل را اضافه کنید. هم بزنید تا شکلات ذوب و مخلوط کاملاً یکدست شود.

شکلات تلخ در ساندی

مرحله چهارم:

چهار ظرف مناسب را برای دسر آماده کنید و پودینگ را بین آنها تقسیم کنید. حال روی هر کدام از آنها یک تکه سلفون بکشید. توجه کنید سلفون را داخل ظرف و در تماس مستقیم با پودینگ قرار دهید. این کار باعث حفظ کیفیت دسر و مانع از بسته شدن یک لایه سفت روی ساندی شکلات می‌شود.

کشیدن سلفون روی پودینگ شکلاتی

مرحله پنجم:

آنها را ۲-۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد و بسته شوند. روی ساندی شکلات را با خامه و ترافل رنگی و یا میوه دلخواه تزیین کنید و سرو نمایید.

چاکلت ساندی