دیپ پنیر فتا

دیپ پنیر فتا همراه با تنقلات مختلفی مثل نان برشته، چیپس سیب زمینی و چیپس سبزیجات (مثل چیپس کدو سبز) یا سبزیجات سوخاری (مثل گل کلم سوخاری) فوق‌العاده خوشمزه است و می‌تواند یک عصرانه یا میان وعده عالی برای همه باشد. در اینجا طرز تهیه نان پیتای تست شده و کنجد بوداده برای سرو همراه دیپ هم آموزش داده شده است. در ضمن شما می‌توانید سبزی خشک و ادویه‌های موجود در دیپ را به دلخواه خود تغییر دهید.

این دیپ را می‌توانید تا ۳ روز قبل از زمان مصرف تهیه کنید و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. دیپ در یخچال کمی سفت خواهد شد به طوری که می‌توانید آن را با چاقو روی نان مالید. پس حدوداً ۱ ساعت قبل از سرو آن را از یخچال خارج کنید تا نرم شود.

طرز تهیه: ابتدا پنیر فتا و بقیه مواد لازم برای تهیه دیپ را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و مخلو کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. دیپ را بچشید و در صورت لزوم میزان ادویه‌ها را بیشتر کنید. سپس آن را به کاسه مورد نظر برای سرو منتقل کنید. با یک قاشق روی دیپ یک خط مارپیچی ایجاد کنید. حال روی آن روغن زیتون و کنجد بوداده بپاشید. در صورت تمایل می‌توانید از مقدار کمی پرک فلفل قرمز هم برای تزیین دیپ فتا استفاده کنید.

دیپ پنیر فتا

برای تهیه نان پیتای تست شده، فر را از قبل با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. دو طرف نان پیتا روغن زیتون بمالید و مقدار خیلی کمی نمک بپاشید. حال نان را به ۴ قسمت تقسیم کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی بکشید و برش‌های نان را روی آن بچینید. ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا نان پیتا برشته شود.

نان پیتای برشته

برای تهیه کنجد بوداده، تابه‌ای را روی شعله متوسط داغ کنید. دانه‌های کنجد خام را داخل آن بریزید و چند دقیقه تفت بدهید تا طلایی رنگ شوندو خیلی مراقب باشید چون کنجد به سرعت می‌سوزد (یا می‌توانید از کنجد برشته آماده استفاده کنید).

تهیه کنجد بوداده