چیلی قارچ

چیلی قارچ سسی خوشمزه است از ترکیب قارچ با فلفل دلمه‌ای، پیازچه و چاشنی‌های مختلف. اما همان طور که از اسمش پیداست قارچ و سس چیلی طعم‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهند. چیلی قارچ را می‌توان به عنوان خوراکی ساده و سبک میل کرد یا به عنوان سس ماکارونی از آن استفاده کرد. ترکیب طعم‌های مختلف در چیلی قارچ به خوبی حس می‌شود و تجربه خوبی است از غذاهایی به سبک و سیاق غذاهای هندی. در ضمن این خوراک در کمتر از ۱۵ دقیقه آماده می‌شود و به هیچ وسیله خاصی هم احتیاج ندارد.

یکی از تغییراتی که می‌توانید در تهیه چیلی قارچ ایجاد کنید اضافه کردن کمی آرد ذرت به آن است. برای این کار بعد از انجام مراحل ذکر شده، نصف قاشق چایخوری آرد ذرت را در ۱/۴ پیمانه آب گرم حل کنید. گلوله‌های آرد را کامل از بین ببرید و سپس آن را به تابه اضافه کنید. بگذارید جوش بیاید سپس سس را از روی گاز بردارید.

طرز تهیه: ابتدا قارچ‌ها را بشویید و با دستمال حوله‌ای به خوبی خشک کنید. سپس هر کدام از آنها را چهار تکه کنید. یک تابه بزرگ را روی شعله بگذارید و روغن را داخل آن بریزید تا داغ شود.

وقتی روغن داغ شد سیر خرد شده را داخل آن بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید تا عطر خوبی از آن به مشام برسد. حال قارچ‌ها را همراه بافلفل سبز به تابه اضافه کنید (هسته‌های فلفل را خارج کنید و آن را به طور عمودی برش بزنید). ۲ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید و بعد درب تابه را بگذارید و صبر کنید تا قارچ‌ها نیم‌پز شوند.

چیلی قارچ و فلفل سبز

فلفل دلمه‌ای و پیازچه خرد شده را اضافه کنید. همچنان به سرخ کردن و زیر و رو کردن مواد ادامه دهید تا فلفل دلمه‌ای و قارچ پخته شوند.

اضافه کردن فلفل دلمه‌ای به چیلی

سس سویا، چیلی و کچاپ را همراه با ۲ قاشق آب روی مواد بریزید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل بزنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید تا سس غلیظ شود. چیلی قارچ شما آماده است. آن را با پاستا یا برنج سرو کنید. نوش جان!

سس چیلی با قارچ