پنکیک اسپاگتی

پنکیک اسپاگتی شبیه به همبرگری است که باگوشت و مقداری هم ماکارونی تهیه می‌شود. نکته جالب و کاربردی است که شما می‌توانید این پنکیک را با استفاده از ماکارونی اضافی مانده در یخچال هم تهیه کنید. فقط کافی است رشته‌های ماکارونی را خرد کنید و با گوشت و پیاز و ادویه مخلوط کنید. بعد از آن فقط سرخ کردن پنکیک اسپاگتی می‌ماند که آن هم چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

تهیه پنکیک اسپاگتی احتیاج به هیچ وسیله خاصی ندارد. فقط وسایلی که در هر آشپزخانه پیدا می‌شوند لازم هستند (تخته گوشت و ماهیتابه). به جای فلفل سبز می‌توانید از فلفل زرد یا قرمز هم استفاده کنید. به جای ماکارونی رشته‌ای از پاستاهای فرمی هم می‌توانید استفاده کنید. به طور خلاصه با کمی خلاقیت می‌توانید پنکیک اسپاگتی را با طعم‌ها و شکل‌های مختلفی تهیه کنید و با هر سس یا دیپی که دوست دارید سرو نمایید.

طرز تهیه: یک قابلمه آب را با کمی نمک و چند قطره روغن بگذارید جوش بیاید و سپس ماکارونی را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی آن بپزید. وقتی ماکارونی پخته شد آن را آبکش کنید و رویش آب سرد بگیرید. ماکارونی پخته شده را روی تخته گوشت قرار دهید و با چاقو به صورت قطعات کوچک یکی دو سانتی خرد کنید.

حال ماکارونی خرد شده، گوشت، پیاز و فلفل خرد شده، پودر سیر و بقیه ادویه‌ها را داخل کاسه‌ای بریزید و با دست ورز بدهید تا خوب با هم مخلوط شوند.

تابه متوسطی را روی شعله بگذارید تا داغ شود سپس ۱ قاشق غذاخوری روغن داخل آن بریزید. یکی دو قاشق از خمیر پنکیک را بردارید و با دست به شکل گرد در بیاورید. هر طرف پنکیک‌ها را ۲-۳ دقیقه در روغن سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شوند. کف بشقابی دستمال حوله‌ای بندازید و پنکیک‌ ها را روی آن بچینید. پنکیک اسپاگتی را با سس کچاپ یا سالسا یا هر سس دیگری که دوست دارید سرو کنید.

پنکیک اسپاگتی با سبزیجات