تافی ها از تنقلات خوشمزه ای هستن که با طعم خاص شان طرفدارهای بسیاری دارند. تافی ها نه شکلات هستن نه آبنیات. بافت نرم و کش مانند آن ها در کنار طعم بی نظیرشون از ویژگی های خاص تافی هاست. تافی ها انواع مختلف دارند و در طعم های مختلف درست میشن. از جمله پر طرفدارترین طعم های تافی میشه به تافی شیری و تافی شکلاتی اشاره کرد. علاوه بر این، تافی ها در شکل های مختلف ساده و یا مغزدار هم وجود دارن که می تونید بسته به سلیقه تون هر کدوم که می خواید رو انتخاب کنید. شاید شما هم مثل خیلی افراد دیگه تا به حال این تنقلات رو تو خونه درست نکرده اید و فکر می کنید درست کردن تافی در خانه محاله! ولی ما امروز به شما میگیم که بر خلاف تصور خیلی ها اصلا این طور نیست و می تونید خیلی ساده در خانه تافی درست کنید. طرز تهیه تافی خیلی ساده اس و با ترکیب کردن چند ماده ی اولیه که البته همه ی اون ها هم در دسترس هستن، میشه تافی درست کرد. ما تصمیم گرفتیم امروز تافی کره ای شکلاتی رو به شما معرفی کنیم و طرز تهیه ی اون رو بهتون آموزش بدیم. همون طور که از اسم این تافی پیداست، در مواد اولیه ی اون از کره و شکلات استفاده میشه و وجود همین دو ماده ی اصلی، طعم فوق العاده ای به تافی میده. پس اگر شما هم به دنبال درست کردن یه تنقلات ساده، سالم و مقوی هستید، طرز تهیه تافی کره ای شکلاتی را یاد بگیرید و آن را درست کنید.

 

طرز تهیه تافی کره ای شکلاتی

۱- همه ی مواد اولیه را آماده کنید.

مواد اولیه تافی کره ای شکلاتی

۲- سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. دانه های بادام را روی آن پخش کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر در دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. هر ۳ دقیقه آن ها را هم بزنید و پس آن که رنگ آن ها تیره شد و بوی بادام ها از آن ها خارج شد، آن ها را از فر بیرون بیاورید. اجازه دهید بادام ها کاملا خنک شوند. سپس آن ها را با چاقو و یا مخلوط کن خرد کنید.

بو دادن بادام

۳- روی سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. سپس روی آن یک لایه کاغذ روغنی قرار دهید و آن را با اسپری روغن کمی چرب کنید. سینی فر را کنار بگذارید.

پوشاندن سینی فر

۴- کره، شکر، آب، شربت ذرت و نمک را در قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. مواد را هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و شکر و کره ی موجود در آن ها آب شود. داخل قابلمه یک دماسنج مخصوص مایعات قرار دهید، ترکیب تافی به به جوش آورید و به شکل دورانی طرفین قابلمه را با استفاده از لیسک هم بزنید (لیسک را کمی خیس کنید) تا از تبلور آن جلوگیری شود.

ترکیب مواد تافی

۵- در حالی که تافی در حال جوشیدن است، آن را مرتب هم بزنید تا زمانی که به دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۴۸ درجه سانتی گراد) برسد. اگر به نظر می رسد که بافت تافی از هم جدا شده است، کمی کره به ذوب شده به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا با سایر مواد یکدست شود. بعد از آن که دمای تافی در حال جوش به ۳۰۰ درجه سانتی گراد رسید آن را از روی حرارت بردارید.

پختن مایه تافی

۶- بعد از آن که مایه تافی شما آماده شد، آن را روی سینی فر که از قبل آماده کرده اید بریزید و و در سر تا سر آن به شکل یکنواخت پخش کنید. برای این کار می توانید از لیسک یا قاشق استفاده کنید تا ضخامت تافی در تمام قسمت های سینی به یک اندازه باشد.

پخش کردن تافی روی سینی

۷- اجازه دهید تافی داخل سینی کمی سفت شود و خودش را بگیرد. سپس یک چاقو را با اسپری روغن چرب کنید و تافی ها را به شکل مربع یا مستطیل های کوچک برش بزنید. اجازه دهید تافی کاملا خنک شود.

برش زدن تافی کره ای

۸- بعد از آن که تافی ها کاملا خنک شدند، تکه های تافی را که برش زده اید از هم جدا کنید. تافی ها را می توانید به همین شکل ساده و یا در سس شکلات فرو کنید.

۹- برای این که تافی شکلاتی داشته باشید، باید سس شکلاتی درست کنید. شکلات تخته ای یا شکلات چیپسی را داخل کاسه بریزید و آن را در ماکروفر قرار دهید تا آب شود. پس از هر ۱ دقیقه شکلات ها را هم بزنید و مجددا آن ها را ۱ دقیقه دیگر داخل ماکروفر قرار دهید. برای ذوب کردن شکلات می توانید از روش بن ماری نیز استفاده کنید. به این صورت که داخل قابلمه ای آب بریزید. آن را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید. سپس کاسه ای روی قابلمه قرار دهید و شکلات ها را داخل آن بریزید. اجازه دهید شکلات های داخل کاسه با حرارت بخار آب داخل قابلمه ی زیر آن کم کم آب شوند.

طرز تهیه سس شکلاتی

۱۰- بعد از آن که شکلات های داخل کاسه کاملا آب شدند، هر تکه از تافی ها را داخل شکلات آب شده فرو کنید. می توانید شکلات را فقط روی لایه ی رویی تافی بمالید و تافی دو رنگ درست کنید.

۱۱- تافی های شکلاتی را روی سینی بچینید و در حالی که هنوز خیس است، روی سطح آن را از بادام خرد شده پر کنید. بادام ها بعد از سرد شدن شکلات روی تافی می چسبند.

ریختن بادام روی تافی کره ای شکلاتی

۱۲- تافی ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا آماده شوند. سپس آن ها را در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

تافی کره ای شکلاتی

نکات کلیدی طرز تهیه تافی کره ای شکلاتی

- تافی های کره ای شکلاتی را می توانید داخل ظرف در دار به مدت ۱ هفته داخل یخچال نگهداری کنید.

- علاوه بر بادام می توانید از مغزهای دیگر مانند فندق نیز برای روی تافی کره ای شکلاتی استفاده کنید.

- بهتر است اگر برای آب کردن شکلات از ماکروفر استفاده می کنید از شکلات چیپسی، و اگر قصد دارید شکلات را به روش بن ماری آب کنید از شکلات تخته ای استفاده کنید.

- شما می توانید از هر طعم شکلات تخته ای که مایل هستید برای درست کردن تافی کره ای شکلاتی استفاده کنید.