یکی از خوشمزه های تابستانی کیک توت فرنگی ساده است. اما اگر مایلید وقت بیشتری بگذارید و کیک شکیل تری تهیه کنید کیک توت فرنگی ژله ای میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. کیک توت فرنگی ژله ای از سه لایه تشکیل می‌شود. لایه اول کیک ساده است که خیلی خیلی راحت و با ۳ ماده تهیه می‌شود. البته برای این لایه از هر کیک دیگری هم می‌توانید استفاده کنید. مثلاً می‌توانید برای راحتی کار از پودر کیک وانیلی استفاده کنید. کیک در ظرف بزرگی به صورت یک لایه نسبتاً نازک تهیه می‌شود. وقتی کیک آماده و خنک شد، موس توت فرنگی روی آن را می‌پوشاند. این لایه باید حتماً قبل از ریختن لایه بعدی در یخچال خنک شود. لایه آخر کیک توت فرنگی ژله ای یک لایه شفاف از ژله توت فرنگی و تعدادی توت فرنگی تازه است. اگر توت فرنگی تازه در دسترستان نیست، می‌توانید آن را از این مرحله حذف کنید.

ترکیب رنگ‌های زرد، صورتی و قرمز به کیک توت فرنگی ژله ای ظاهر بسیار زیبایی می‌دهد. این کیک زیبا را می‌توانید در آخر به صورت تکه‌های یک نفره برش بزنید و در مهمانی‌ها و مناسبت‌های مختلف سرو کنید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی ژله ای

ابتدا باید کیک ساده را تهیه کنید. فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف و دیواره‌های یک ظرف پیرکس حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتی چرب کنید و کنار بگذارید.

تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید. شکر را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه با همزن بزنید تا پف کند و رنگش روشن شود. سپس آرد را به آن اضافه کنید و زیر و رو نمایید. خمیر تهیه شده را داخل ظرف پیرکس بریزید و ۱۵-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. سپس کیک ساده را از فر خارج کنید و بگذارید نیم ساعت بماند تا خنک شود. در این مدت موس توت فرنگی را تهیه کنید.

خمیر کیک ساده

برای تهیه موس توت فرنگی، ۱۷۰ گرم پودر ژله توت فرنگی را در یک کاسه متوسط بریزید. ۲ پیمانه آب جوش را به آن بیافزایید و آنقدر هم بزنید تا کامل در آب حل شود. سپس ۱ پیمانه آب سرد روی آن بریزید و هم بزنید. مخلوط را نیم ساعت کنار بگذارید تا خنک شود.

بعد از این مدت، خامه زده شده را به مخلوط ژله اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. اگر موس توت فرنگی شل است نگران نباشید چون در مرحله بعدی در یخچال سفت خواهد شد.

موس توت فرنگی

وقتی کیک به اندازه کافی خنک شد، موس توت فرنگی را روی آن بریزید و با لیسک یا پالت روی کیک پخش کنید. ظرف را یکی دو بار روی میز آشپزخانه بزنید تا اگر حبابی در موس هست از بین برود و سطح آن کاملاً صاف شود. حال ظرف را به یخچال منتقل کنید و بگذارید حداقل یک ساعت در همان حال بماند.

برای تهیه روکش ژله‌ای، ۸۵ گرم ژله توت فرنگی را در ۱ پیمانه آب جوش حل کنید (۱ دقیقه به آرامی هم بزنید و سعی کنید حباب ایجاد نشود). سپس ۱/۲ پیمانه آب سرد را با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

کیک با لایه ژله توت فرنگی

برگ توت فرنگی‌ها را کنده و آنها را از وسط نصف کنید. کیک را از یخچال خارج کنید و توت فرنگی‌ها را به طور منظم روی موس بچینید. وقتی ژله کاملاً ولرم شد، یک قاشق را به طور برعکس روی ظرف بگیرید. ژله را به آرامی پشت قاشق بریزید تا روی کیک چکه کند و لایه ژله‌ای شفاف به آرام سطح موس را بپوشاند. یک ساعت دیگر کیک را در یخچال بگذارید تا خنک شود. کیک توت فرنگی ژله ای شما آماده است. نوش جان!

کیک ژله توت فرنگی

نکته: اگر می‌خواهید خامه را خودتان بزنید برای تهیه ۳ پیمانه خامه فرم گرفته، احتیاج به ۱ و نیم پیمانه خامه صبحانه خواهید داشت.